Maar dit had ik nog nooit gezien, mijn foto is niet echt top, zaten nog meerdere lijnen erboven, was kippenvelmomentje.
Ook de snelheid waarmee hij overtrok was spectaculair, mensen gingen er gewoon van lopen Dit was em ten zuiden van Breda
Richting zuid, brug over de Mark
En toen dat over me heen trok en het niet meer in het plaatje paste keek ik de andere kant op
Zag er spannend maar ik heb het idee echt spektakel zich niet met een grappig wolkje laat aankondigen
Waar sta je dan?
Helaas was mijn reactie verwijdert. Vanuit het zuiden, westen en oosten drie mooie onweersbuien voorbij zien gaan op de Kolenberg in Hoensbroek. Nadat het heftiger werd, en opeens bewolking begon te ontstaan ben ik meteen weg gegaan uit veiligheid. Vanuit het zuiden zie ik vanaf thuis weer nieuwe flitsen in de buurt. Ik heb de mooiste bliksem foto's eruit gepakt die ik morgen op het forum post.
edit svenne: reactie werd niet verwijderd, maar naar het waarnemingstopic verplaatst | Gewijzigd: 6 juni 2015, 02:07 uur, door Justin
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
5 juni 2015 heeft Onweer-Online een bezoekersrecord opgeleverd. Mijn dank, alsook die van het gehele Onweer-Online team, gaat daarvoor uit naar jullie. Samen weten we Onweer-Online tot de grootste en gezelligste bron van informatie omtrent het weer - en in dit geval onweer - te maken. Dit weekend zullen we zeker nog gaan terugblikken op deze dag, waarna we weer vooruit gaan kijken naar wat de zomer ons nog meer gaat brengen.
Ik snap niet dat Zevenaar etc. zo weinig ziet. ik ook niet. Want hier in de achterhoek toch echt wel gruwelijk mooi onweer gehad met kei veel ontladingen. Cc Cg van alles wat.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
5 juni 2015 heeft Onweer-Online een bezoekersrecord opgeleverd. Mijn dank, alsook die van het gehele Onweer-Online team, gaat daarvoor uit naar jullie. Samen weten we Onweer-Online tot de grootste en gezelligste bron van informatie omtrent het weer - en in dit geval onweer - te maken. Dit weekend zullen we zeker nog gaan terugblikken op deze dag, waarna we weer vooruit gaan kijken naar wat de zomer ons nog meer gaat brengen.
Hoeveel bezoekers waren er dan? | Gewijzigd: 6 juni 2015, 11:18 uur, door kukkie
kan dit soms een valwind of dergelijke geweest zijn?
Wat ik ook raar vond was dat op het moment dat de radar regen toonde het niet aan het regen was.Iemand hier een verklaring voor?
hieronder een kaartje met aanduiding van het momenten van de hevige wind:
kan dit soms een valwind of dergelijke geweest zijn?
Wat ik ook raar vond was dat op het moment dat de radar regen toonde het niet aan het regen was.Iemand hier een verklaring voor?
hieronder een kaartje met aanduiding van het momenten van de hevige wind:
-kaartje-
Ik heb net hetzelfde ervaren, toen dat front naderde rond half 7 hier, begin het plots zeer hard te waaien, denk dat hierbij zeker windstoten van 90km/uur bij waren. Ook veel stof dat door de lucht waaide.
en nog een betere
:
geen idee wat die streep is anders was het best een mooie bliksemfoto.
Jammer dat het onweer zo vroeg kwam. ' s Nachts had ik waarschijnlijk betere foto's kunnen maken. | Gewijzigd: 6 juni 2015, 12:30 uur, door BertD
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Ik woon in het Noorden van Noord Holland, en deze foto's heb ik gisteravond gemaakt tussen 19:00 en 19:15. Trekrichting was noord-oost, dus ik denk dat ik Jouw foto als 'kleine' baby wolk heb gezien. Ik kon duidelijk zien dat hij groeide. Het was echt een machtig mooi schouwspel om te zien
Onderstaande laat mooi de regen zien die er uit kwam. Een heel dicht gordijn. Het rommelde flink, maar weinig echte klappen. Heel even wat hagel, maar uitzicht was mooier dan het spektakel. Toch er van genoten.