Van 05/06 21u tot 06/06 03u : Vanavond kunnen er vooral over de oostelijke landshelft nogl felle onweersbuien ontstaan met kans op felle windstoten, felle neerslag en hagel. Vannacht trekken de buien verder naar Duitsland.
Prachtige cel net langs hoogeveen getrokken. Dus nog volop ontwikkeling richting de grens!!
Jemig, dat is een mooie plaat joh!
Hier is het toch droevig ( Zevenaar omgeving Arnhem ) de buien kakken en dat is algemeen hier.
Wel lekker afgekoeld. wat er nu in Belgie zit gaat denk ik naar Duitsland? | Gewijzigd: 5 juni 2015, 21:50 uur, door Entity
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
Het is nog niet gedaan voor vandaag
| Gewijzigd: 5 juni 2015, 22:17 uur, door bliksemdenhaag
Oja, Lightningmaps mist echt wel veel ontladingen, hier zie ik de ene CC na de andere en af en toe een CG, deze worden totaal niet opgepikt.
Het is maar dat jullie weten dat deze niet 100% correct is
Het oosten krijgt meer onweer dan ik had gedacht, zeker in de ardennen had ik niet verwacht dat ze zoveel zouden meekrijgen zoals nu het geval is.
zoals ook werd voorspeld kreeg het westen (belgië dan vooral) de volle laag. Meeste schademeldingen komen toch uit die regio.
Ik wil ook iedereen al eens bedanken voor zijn bijdragen op dit forum, zonder jullie geen onweer online! Ook al eens de mods bedanken voor het harde werk vandaag!!!!
Ik snap niet dat Zevenaar etc. zo weinig ziet.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Dus voor de mensen die de bui nabij Antwerpen volgen, dit komt er op je af
Ohja ik zag hem hier ook, foto volgt hoop, ik. Wat er uit kwam viel wel mee, vrij harde wind, niet extreem veel regen en vrij veel ontladingen, genoeg om te zeggen dat er meer spektakel in zat dan een gemiddelde zomerbui, maar extreem is een groot woord. Toch dnek ik dat in ieder geval voor dit deel van Brabant de oranje waarschuwing wel terecht was, het werd het denk ik niet maar het had het zeker kunnen worden en ik denk ook wel goede zaak dat bji Oisterwijk dat terrein is ontruimd .
Een paar leuk ontladingen gezioen maar overdag dus dan valt t toch minder op.
Ohja ik zag hem hier ook, foto volgt hoop, ik. Wat er uit kwam viel wel mee, vrij harde wind, niet extreem veel regen en vrij veel ontladingen, genoeg om te zeggen dat er meer spektakel in zat dan een gemiddelde zomerbui, maar extreem is een groot woord. Toch dnek ik dat in ieder geval voor dit deel van Brabant de oranje waarschuwing wel terecht was, het werd het denk ik niet maar het had het zeker kunnen worden en ik denk ook wel goede zaak dat bji Oisterwijk dat terrein is ontruimd .
Een paar leuk ontladingen gezioen maar overdag dus dan valt t toch minder op.
Klopt, enorm dreigend, maar viel al bij al nog mee.
Maar dit had ik nog nooit gezien, mijn foto is niet echt top, zaten nog meerdere lijnen erboven, was kippenvelmomentje.
Ook de snelheid waarmee hij overtrok was spectaculair, mensen gingen er gewoon van lopen
Redelijk veel schademeldingen, hagels als golfballen (Eastermar o.a) en soms zwaar onweer. Vanaf Noord Holland tot en met Groningen trok een rightmovende supercell dwars over Noord Nederland. Of er daadwerkelijk grondcontact en dus een tornado is geweest is mij niet duidelijk maar o.a. op het filmpje in Sloten (zuidwest Friesland) is duidelijk een roterende funnel te zien. Ook in het filmpje uit Drachten is de roterende meso prachtig zichtbaar. Verder prachtige fotos van de wallcloud uit Noord Holland en Friesland. hierna volgde nog een zware bui die via zuidoost Friesland richting Drenthe trok. Het stroboscopische onweer viel hierbij op. | Gewijzigd: 5 juni 2015, 23:49 uur, door Frl86
Redelijk veel schademeldingen, hagels als golfballen (Eastermar o.a) en soms zwaar onweer. Vanaf Noord Holland tot en met Groningen trok een rightmovende supercell dwars over Noord Nederland. Of er daadwerkelijk grondcontact en dus een tornado is geweest is mij niet duidelijk maar o.a. op het filmpje in Sloten (zuidwest Friesland) is duidelijk een roterende funnel te zien. Ook in het filmpje uit Drachten is de roterende meso prachtig zichtbaar. Verder prachtige fotos van de wallcloud uit Noord Holland en Friesland. hierna volgde nog een zware bui die via zuidoost Friesland richting Drenthe trok. Het stroboscopische onweer viel hierbij op.
Ik heb voor het eerst een Supercell in mn leven gezien.
WOW wat een ding was dat!
ik zat net op mn Mountainbike op de terugweg van Winschoten naar Beerta.
Hij was zo groot als een Berg en dan lieg ik niet.
De kern trok over ik denk Pekela/Scheemda en daar ging het goed loos.
Ik was bijna bij Huis Toen de wind goed aantrok: De hele BEK vol zand [:D] .
Ik kon mn fiets maar zuinig houden twas net de film Twister
Geweldig!
Geen Rotatie gezien.