Omdat het boven de rest van het land nog steeds tegen de 30 graden is.
Warmte is voeding toch?
En dat de Noordelijke Provincies dan nachtelijk Onweer krijgen. (MCS) Die mogelijkheid bestaat inderdaad, maar kan net zo goed deactiveren.
Er wordt wel overal gesproken over een deactivatie richting oostelijke gebieden, vandaar dat zowel KMI als KNMI daarvoor maar een code geel geven voor deze gebieden
Er wordt wel overal gesproken over een deactivatie richting oostelijke gebieden, vandaar dat zowel KMI als KNMI daarvoor maar een code geel geven voor deze gebieden
ik vrees dat hilversum geen onweer krijgt? | Gewijzigd: 5 juni 2015, 17:55 uur, door Sven
Oja, toch even moeten opzoeken waar Hilversum ligt
Er wordt wel overal gesproken over een deactivatie richting oostelijke gebieden, vandaar dat zowel KMI als KNMI daarvoor maar een code geel geven voor deze gebieden Kan wel kloppen, ik zit met lightningmaps al een tijdje op hetzelfde gebied te kijken en het anatal ontladingen is toch licht aan het afnemen.
Was in het kijkgebied eerst continue boven de 240 nu zwalkt het tussen de 215 en 230 ontladingen per minuut.
Er wordt wel overal gesproken over een deactivatie richting oostelijke gebieden, vandaar dat zowel KMI als KNMI daarvoor maar een code geel geven voor deze gebieden 240 nu zwalkt het tussen de 215 en 230 ontladingen per minuut.
Poeh das een beste verschil. | Gewijzigd: 5 juni 2015, 17:58 uur, door Tatanka
Snap ik croon maar het gros wat daar zit is multicelluar onweer. (Hybride) Supercelluar heeft er ook tussen gezeten...dat zit allemaal op de wip tussen die 2. Dat deactiveerd en activeerd elkaar gewoon constant. Straks heb je dr weer een hele periode tussen zitten dat 1 of meerdere die rate halen etc etc. Deze lijn stampt nog wel door richting noord-oost. Met aan de oostkanten nog ruim 30 graden en voldoende onstabilteit.
Deze stampt nog wel even door dus....mooi tijd om de bbq aan te slingeren en 1 of meer open te ploppen. | Gewijzigd: 5 juni 2015, 18:06 uur, door Tatanka
Warmte is voeding toch?
En dat de Noordelijke Provincies dan nachtelijk Onweer krijgen. (MCS)
Als je Harmonie mag geloven krijgen jullie daar en wij hier gewoon niks meer. Ik moest via pb even iets over kaarten weten omdat Harmonie de hele dag het zelfde al laat zien te horen dat het nowcasten wordt . Het zou me niks verbazen namelijk dat er ook nog spontaan buien kunnen ontstaan, maar ik maak me op voor een lange nacht.
Warmte is voeding toch?
En dat de Noordelijke Provincies dan nachtelijk Onweer krijgen. (MCS)
Als je Harmonie mag geloven krijgen jullie daar en wij hier gewoon niks meer. Ik moest via pb even iets over kaarten weten omdat Harmonie de hele dag het zelfde al laat zien te horen dat het nowcasten wordt . Het zou me niks verbazen namelijk dat er ook nog spontaan buien kunnen ontstaan, maar ik maak me op voor een lange nacht.
Harmonie had in de laaste runs voor vanmorgen ook niet de hele rits bij de uk en de eerste franse cellen. Dus reden genoeg om gewoon te nowcasten zo moeilijk is het allemaal niet wat op de radar is en onstaat daar speel je op in.
Nu hoor ik het al goed rommelen in de verte en op lightningmaps lijkt het recht op ons af te komen. Dus ik ben benieuwd wat we gaan beleven hier... Al lijkt de activiteit mee te vallen. | Gewijzigd: 5 juni 2015, 18:10 uur, door MyrShalom
Ik mag toch wel een beetje klagen...
Edit svenne: zoals gemeld hebben we niet de tijd om iedereen te verwittigen bij het verplaatsen van een reactie, dus zal deze waarschijnlijk verplaatst zijn naar het kletstopic!
| Gewijzigd: 5 juni 2015, 18:23 uur, door Sven