Edit svenne: afbeelding uit citaat gehaald | Gewijzigd: 5 juni 2015, 17:22 uur, door Sven
Weet iemand wat deze kleur betekend??
*knip*
Ook jaren terug is mee gemaakt op een zeer zwoele avond en dit bracht zeer veel neerslag, forse windstoten en een mega (knallende) lichtshow. Maar dat was in NL.
Verbaast me niet als dit een windhoos is... Dat gat. Betekend niks anders dan zware hagel, diameter meer dan 4 cm. Zeker geen gat van een of andere windhoos! Daarvoor heb je een hookecho nodig, die zie ik niet
Http://www.buienradar.nl/wolkenhoogte
Edit svenne: link klikbaar gemaakt | Gewijzigd: 5 juni 2015, 17:25 uur, door Sven
Ben ik het helemaal mee eens. Al gaan deze buien niet zomaar uitsterven.
Ik acht die kans inmiddels ook weer wat kleiner maar het kan nog steeds, wie nu al zegt dat een bui hier of daar zal toeslaan baseert zich dat meer op gevoel dan wat anders. Iets waarschijnlijker dan zomaar uitserven of ontstaan is toch het verschijnsel dat bv de ene kant van de bui er opeens mee op houdt en de andere kant juist verhevigt. dat kan er op duiden dat er een stuk gewoon mee op houdt, het kan ook wijzen op een right- dan wel left mover
Citaat van svenne, vrijdag 5 juni 2015, 17:28 uur Citaat van bliksemdenhaag, vrijdag 5 juni 2015, 17:25 uur Komt er vanavond achter deze onweerslijn nog wat aan?Ik vermoed van niet, kijk maar eens hoe het onweer alle warmte uit de lucht opslorpt in België.. Ik leg vast een warme trui klaar
Berichten samengevoegd door svenne
dat het daar de warmte eruit trekt zegt niets, de warmte wat tot op heden hier is daar gaat het om, dat zorgt namelijk voor nieuwe stevige buien! de lucht is onstabiel genoeg daarvoor!!
Edit svenne: afbeelding uit citaat gehaald...
| Gewijzigd: 5 juni 2015, 17:37 uur, door Sven
Nieuwe onweersgolf arriveert nu in Henegouwen. Zal rond 19u op lijn Antwerpen-Brussel liggen. Wees voorzichtig.
=> Frank Deboosere
Citaat van Brian, vrijdag 5 juni 2015, 17:35 uur dat het daar de warmte eruit trekt zegt niets, de warmte wat tot op heden hier is daar gaat het om, dat zorgt namelijk voor nieuwe stevige buien! de lucht is onstabiel genoeg daarvoor!!
Lees maar eens wat pagina's terug nachtelijk onweer zal er niet inzitten voor de streken die al onweer hebben gehad. Maar zeg nooit nooit natuurlijk...
Berichten samengevoegd door svenne
Nieuwe onweersgolf arriveert nu in Henegouwen. Zal rond 19u op lijn Antwerpen-Brussel liggen. Wees voorzichtig.
=> Frank Deboosere
Citaat van Brian, vrijdag 5 juni 2015, 17:35 uur dat het daar de warmte eruit trekt zegt niets, de warmte wat tot op heden hier is daar gaat het om, dat zorgt namelijk voor nieuwe stevige buien! de lucht is onstabiel genoeg daarvoor!!
Lees maar eens wat pagina's terug nachtelijk onweer zal er niet inzitten voor de streken die al onweer hebben gehad. Maar zeg nooit nooit natuurlijk...
Berichten samengevoegd door svenne Aan de kust zijn nochtans weer nieuwe actieve onweerscellen ontstaan
wel ontstaat er een lange smalle staart met wat napret