edit en nu activeert die noordpunt weer.
Haha kun je het nog bijhouden Jcroon? nee, ik wacht af.. wat ik al zei, er is nog steeds gewoon kans dat ales wat er nu zit instort en dat alles wat er niet is nog kan ontstaan....
Ben ik het helemaal mee eens. Al gaan deze buien niet zomaar uitsterven.
Nog even de indices van Westdorpe
Klik op de link hieronder voor de indexcijfers bij jouw in de buurt!
http://www.onweer-online.nl/onweer-indices/ | Gewijzigd: 5 juni 2015, 16:37 uur, door Stefanv
- trekrichting (wordt steeds oostenlijker)
- oplijnen (kantelt de Vore en krijgen we hem zometeen als squalline over ons heen)
durft iemand dr iets over te roepen?
Het eerste denk ik ook. Dat zit hem denk ik ook in de waarschuwing van het KNMI. Ik ben verder geen pro hierin. | Gewijzigd: 5 juni 2015, 16:40 uur, door reedtimmer
Weet iemand wat deze kleur betekend??
Dat zijn neerslagecho's die buiten de schaal vallen
bovendien let op bij de bui die nu bij kortrijk hangt, die is gesplitst en is dus waarschijnlijk een supercel Dit is wel bijzonder hoor.
Ik vind het zeker voor mijn regio bizarre ontwikkelingen (lees kansen).
Geen zeewind, Joepie!
| Gewijzigd: 5 juni 2015, 16:41 uur, door Jo Capelle
Weet iemand wat deze kleur betekend??
Ook jaren terug is mee gemaakt op een zeer zwoele avond en dit bracht zeer veel neerslag, forse windstoten en een mega (knallende) lichtshow. Maar dat was in NL.
Ik vind het zeker voor mijn regio bizarre ontwikkelingen (lees kansen).
Geen zeewind, Joepie!
Om eerlijk te zijn heb ik liever zo een geisoleerde cel zoals in west vlaanderen dan zo een multicell complex, maar we zullen wel zien wat het wordt.
| Gewijzigd: 5 juni 2015, 16:46 uur, door Sven
en krijgt het hele land met onweer te maken. en het is nog 30 graden duss.
Tornado kans?
Het lijkt me dat de cellen versmelten, dus dan is de kans op een tornado onwaarschijnlijk. Voor een tornado heb je een supercel nodig, een grote, "alleenstaande" onweersbui die om zijn eigen as draait
Mee eens, brengt vaker extreem spektakel.
En ja, valt soms alsnog tegen.
Maar nu officieel Rotterdam 31,6 !, das hoog
| Gewijzigd: 5 juni 2015, 16:49 uur, door Sven
MCS (Meso scale Convective System)
Een MCS is een onweer met een enorme omvang. Die kan soms een diameter hebben van enkele honderden kilometers. Anders dan gewone onweders worden deze gevoed door de nacht. Een gewoon onweer heeft na het ondergaan van de zon eerder de neiging om te gaan inzakken, maar het MCS wint dan net aan kracht. Een MCS brengt vaak veel neerslag met zich mee en kan dus een hele nacht doorgaan.
In Zeeland, Zuid-Holland en het westen van Noord-Brabant kunnen er de komende uren zware onweersbuien voorkomen, waarbij er ook kans is op (zeer) zware windstoten van rond de 100 km/uur, lokaal 100-120 km/uur. Tevens is er kans op hagel en lokaal veel neerslag.
Ook elders kunnen in de avond stevige regen en onweersbuien voorkomen, ook met kans op hagel en zware windstoten van 75-100 km/uur. De buien trekken komende nacht noordoostwaarts over het land naar Duitsland.
BTW. Twitter loopt ook al aardig vol met melding uit west-vlaanderen , wat een hagel. beloofd wat | Gewijzigd: 5 juni 2015, 17:05 uur, door richard
even een blik op de radar, boven west vlaanderen zitten enkele geisoleerde cellen die wat in kracht lijken af te nemen. Aan de franse grens hangt een lijnvormig systeem dat er erg actief uit ziet en waarop ook al diverse meldingen van shelfclouds zijn waargenomen. En dan wat interessant is voor mijn regio zijn de cellen daarachter die zich ongeveer parallel aan de stroming hebben ontwikkeld, deze cellen kunnen dus lang over eenzelfde gebied trekken, ik ben eens benieuwd of we hier weer een supercell zullen zien ontstaan.
o.a. inde buurt van Amersfoort , bron . aoscnm. idd, amsterdam ook al de eerste ontladingen, en vlak voor de kust, Geen neerslag dus ook niet te zien op neerslagradars. alleen op lightningmap.