De temperatuur nadert de 30 graden, echter wat mij zorgen baat is de lage luchtvochtigheid, één van de belangrijkste factoren voor een stevig onweder
| Gewijzigd: 5 juni 2015, 16:14 uur, door cvandijk
En nu nog nagaan dat het boven de 30 graden is in belgie en grote delen van NL, dus dat het allemaal nog kan activeren...
Ik raad aan om ook eens de loop te bekijken, blaast echt opeens als een gek op!!
http://www.weerplaza.nl/satelliet/europa/frankrijk/
Oostkamp (8020)
Niveau waarschuwing noodweer rood onweer
geldig van: vrijdag, 5. jun 2015, 15:57
geldig tot: vrijdag, 5. jun 2015, 17:27
geldig voor: alle hoogtes
Op 05.06.2015 om 15:57 uur werd er een noodweer van het niveau rood geregistreerd, waarvan het zwaartepunt zich 3 km noordelijk van Frelinghien bevindt. Het beweegt zich met een snelheid van 54 km/u in noordoostelijke richting. Er is gevaar op hagel, zware regenval en zware stormvlagen. De bliksemactiviteit is hoog. Volgende plaatsen bevinden zich op de verdere baan van het het noodweer: Houplines (15:58), Frelinghien (15:58), Deûlémont (16:00), Messines (16:02), Komen-Waasten (16:06), Zonnebeke (16:16), Moorslede (16:20), Roulers (16:30), Hooglede (16:32), Lichtervelde (16:36) De aankomsttijd van het noodweer in de plaats is opgegeven.
Geldig: vrijdag 05 juni 2015 vanaf ca 16 uur gedurende ca 4 uur
Enkele onweersbuien met kans op hagel en zware windstoten 75-100 km/uur, lokaal zeer zware windstoten 100-120 km/uur.
http://www.blitzortung.org
En nog even een compliment naar alle leden toe! Het gaat super zo. | Gewijzigd: 5 juni 2015, 16:27 uur, door Stefanv
edit en nu activeert die noordpunt weer. Er zit allesinds genoeg energie voor die bui uit om hem te laten leven aan de temperaturen zal het niet liggen
edit en nu activeert die noordpunt weer.
Haha kun je het nog bijhouden Jcroon?
De eerste beelden van hagel zijn inmiddels op social media verschenen.
edit en nu activeert die noordpunt weer.
Haha kun je het nog bijhouden Jcroon? nee, ik wacht af.. wat ik al zei, er is nog steeds gewoon kans dat ales wat er nu zit instort en dat alles wat er niet is nog kan ontstaan....
Weet iemand wat deze kleur betekend??
Dat zijn neerslagecho's die buiten de schaal vallen
bovendien let op bij de bui die nu bij kortrijk hangt, die is gesplitst en is dus waarschijnlijk een supercel | Gewijzigd: 5 juni 2015, 16:34 uur, door Jenss