Eerste Belgisch onweer in de regio Ieper
Edit: activeert nu toch ook sterk in West-Vlaanderen, voor die ene bui uit onstaat nu ook vanalles! | Gewijzigd: 5 juni 2015, 15:55 uur, door Sven
Ik zie hem ook. Zou het knmi dan niet ieder geval code oranje voor Zeeland moeten afgeven?
het is denk ik afwachten, misschien halen de buien de grens wel, maar niet met al die neerslag. of misschien ook wel. we moeten het zien, en als er echt gevaar gaat dreigen zal KNMI vast wel maatregelen nemen
edit: oh kijk eens aan, code oranje
| Gewijzigd: 5 juni 2015, 15:54 uur, door Myrthe van de Veen
konden ze daarmee niet wachten to na mijn vorige opmerking???
haha
Zo zie je maar dat het KNMI achter de feiten aanloopt en pas gaat waarschuwen als diverse "weeramateurs" het gevaar al
lang hebben zien aankomen.
Misschien zijn de weeramateurs wel de professionals en de professionals amateurs...
edit: oh kijk eens aan, code oranje Inderdaad afwachten, we hebben in Nederland nog een paar uur te gaan, tijd genoeg voor alles wat er is om leeg te stromen en in te storten en tijd genoeg voor wat er niet is om nog te ontstaan. Ik ben er nog niet zeker van dat ik mijn sproeiertje een paar dagen kan opruimen...
David Dehenauw @DDehenauw 41 sec.42 seconden geledenZware onweerscellen Amiens-Arras verwacht tussen 16h40 en 17h40 in westen van Henegouwen en ZO van West-Vlaanderen
De bui nabij Ieper: meer dan 70% kans op hagel
Zo zie je maar dat het KNMI achter de feiten aanloopt en pas gaat waarschuwen als diverse "weeramateurs" het gevaar al
Misschien zijn de weeramateurs wel de professionals en de professionals amateurs... Ik vind dat niet zo'n terecht opmerking, de meetse doorgewinterde "amateurs" hier houden ook een slag om de arm voor wat betreft wat waar hoe en hoe hevig.
Misschien zijn de weeramateurs wel de professionals en de professionals amateurs...
Gelukkig hoeven weeramateurs zich niets aan te trekken van tegengestelde belangen en claims achteraf. Te vroeg waarschuwen is lege stranden voor niets (en boze strandtenthouders), te laat heeft mogelijk veel ernstiger gevolgen. Zou ik liever weer-amateur zijn
Gelukkig ben ik geen van beiden, maar geniet ik van jullie uitzoekwerk en nowcast ik ondertussen mee vanaf een hoge (>100m) werkplek.
Inderdaad! Nu vanaf 19:00 uur. Nog beter voor hier. Dit had ik eigenlijk niet verwacht.
Enkele onweersbuien met kans op hagel en zware windstoten van 75-100 km/uur, zeer lokaal mogelijk meer
Misschien zijn de weeramateurs wel de professionals en de professionals amateurs... Ik vind dat niet zo'n terecht opmerking, de meetse doorgewinterde "amateurs" hier houden ook een slag om de arm voor wat betreft wat waar hoe en hoe hevig.
Even beide citaten laten staan.
We gaan hier nu deze discussie niet houden, maar ik pik hier graag even op in dat het KNMI namelijk een officiële instantie is dat niet zomaar een stevige waarschuwing afgeeft. De media maken er dan zeker al het onweer van de eeuw van. Zij moeten voorzichtig zijn met hun waarschuwingen, dus betekent al veel dat ze nu oranje afgeven!
En nu terug on topic
konden ze daarmee niet wachten to na mijn vorige opmerking??? lol