ja mooi he, het lijkt erop dat het 1 lijn gaat vormen met wat er in frankrijk ontstaan is, of begin ik al een zonnesteek op te lopen | Gewijzigd: 5 juni 2015, 13:03 uur, door orkaanlover
Het zal me niks verbazen als er weer een grote onweersbui zoals vorig jaar op 9 juni, over Limburg heen gaat. Vanavond ga ik voor het eerst alleen chasen op het hoogste punt in Heerlen. Ik hoop dat me eerste onweer foto's er goed uit zien!
succes en ben benieuwd voor Heerlen :-0
Om zo in die zone tot en met België verder te activeren alsook nieuwe buien te doen ontstaan in die zone.
Dus actueel: eerste onweersbuien in Normandië!
Om zo in die zone tot en met België verder te activeren alsook nieuwe buien te doen ontstaan in die zone.
Dus actueel: eerste onweersbuien in Normandië! Het lijkt er nu wel op als ik eerlijk ben maar warmte, ook 30+ betekent lang niet altijd onweer.
| Gewijzigd: 5 juni 2015, 14:04 uur, door Sven
*kaartje*Het volgende uur hou ik vooral de driehoek Rouen-Calais-Lille in de gaten, daar zal het toch moeten gaan beginnen
| Gewijzigd: 5 juni 2015, 14:26 uur, door Sven
Het zal me niks verbazen als er weer een grote onweersbui zoals vorig jaar op 9 juni, over Limburg heen gaat. Vanavond ga ik voor het eerst alleen chasen op het hoogste punt in Heerlen. Ik hoop dat me eerste onweer foto's er goed uit zien! Dan moet je hier langskomen, wij wonen op het hoogste punt......
Vooral Oost-Vlaanderen maakt eind deze middag kans op serieuze hagel.
Hagelverwachting 17:00
7
Later verplaatst zich dit over Noord-Brabant richting het oosten. | Gewijzigd: 5 juni 2015, 15:27 uur, door Stefanv
Treksnelheid is laag, ben benieuwd hoe dat zometeen hier in NL gaat
Edit justinos: Wat een gigantische bui inderdaad! Onweer zit nu ook bijna aan de Belgische grens (regio Lens heeft nu ook onweer te pakken).
Alles verloopt momenteel eigenlijk zoals het werd voorspeld.
Citaat van Brian, vrijdag 5 juni 2015, 15:06 uur Tussen de paarse lijnt gaat het het hevigst aan toe, en tussen de rode lijnen ook maar wat gematigder! Rekening houdend met windveranderingen, temperatuur, cape LI, en tijd, ook al ligt de Mesoscale precies in het zuid centrum van Nederland en Belgie, gaat ik ervanuit dat dit weinig invloed heeft over het hele midden door nl heen. en zal het zoals al die jaren eerder verschuiven omtrent dit soort situaties! met name na 22 uur richting het oosten(mbt afgekoelde zeelucht en windrichting) we zullen zien! wat eigenlijk op dit moment wel vrij zeker is, is dat alles te noorden van amsterdam, en een groot deel van friesland en groningen en zelfs limburg buiten de boot gaan vallen qua zware onweer, dit in tegenstelling tot vele eerdere situaties, en in zeeland zal het kort gaan onweren maar dit zal niet erg hevig wezen. Maar goed het weer blijft het weer en 100 procent voorspellen gaat uiteraard vrij lastig, maar dit is wat ik er op dit moment uit kan halen! We shall see! ben benieuwd naar de aantal c2c en c2g totalen..... Hmm, ik ga eigenlijk niet akkoord met je stelling. Gaat ook volledig in tegen wat alle weerinstanties in de Benelux voorspellen.
Ik zeg niet dat het niet kan, want met onweer weer je natuurlijk nooit
Berichten samengevoegd door svenne
Hmm, ik ga eigenlijk niet akkoord met je stelling. Gaat ook volledig in tegen wat alle weerinstanties in de Benelux voorspellen.
Ik zeg niet dat het niet kan, want met onweer weer je natuurlijk nooit
Berichten samengevoegd door svenne we zullen zien maarre zo ver zit ik er niet naast hoor met de voorspellingen vanuit het benelux. enigste verschil wat ik heb aangetoont is het verschuiven van het hevigste onweersgebied, en dat gaat naar mijn inziens meer richting het oosten, en minder naar het noorden toe. voorderest is het vrijwel hetzelfde.
Edit: reacties die in het kletstopic horen, zijn ook naar daar verplaatst Ze zijn dus niet verwijderd moest je dat denken
| Gewijzigd: 5 juni 2015, 15:21 uur, door Sven