Ja, volgens de metingen bij Rijkswaterstaat windstoten tot 33,8m/s om 01.00
http://www.rijkswaterstaat.nl/apps/geoservices/rwsnl/awd.php?mode=html&projecttype=windsnelheden_en_windstoten&category=1&loc=STAV&net=LMW
| Gewijzigd: 31 augustus 2015, 09:10 uur, door Houten
Het was het mooiste en spektaculairste onweer van het jaar met veel horizon vullende c-c's
De multicell of supercell die tussen de twee MCS'en inzat kreeg betere dynamische eigenschappen door de outflow van het eerste MCS dit veroorzaakte een Oostelijke grondwind een een Zuidelijke wind op enige hoogte vanuit een Zuid-Westelijke aanvoor richting.
Deze bui veroorzaakte slagregens en grote hagel.
Het enige jammere is de wateroverlast bij ons in Hardinxveld-Giessendam.
aantal supercell's : 0
aantal buienlijnen : 0
aantal MCS : 2
aantal single cell/Multi cell : 8
Hier is geen spatje regen gevallen. Om half vier vannacht was het wel nog steeds 26°C met een luchtvochtigheid van 90%. Vannochtend was de minimumteperatuur 19.5° en nu is het alweer aan het opwarmen (23°). Van mij mag het hier wel eens zeer goed onweren
Hier is geen spatje regen gevallen. Om half vier vannacht was het wel nog steeds 26°C met een luchtvochtigheid van 90%. Vannochtend was de minimumteperatuur 19.5° en nu is het alweer aan het opwarmen (23°). Van mij mag het hier wel eens zeer goed onweren hier ook geen druppel in de vlaamse ardennen. Was niet te verwonderen. De stroming op 700 hPa was 20 a 30° gekrompen, alles werd de noordzee opgeduwd.
ik mis de echte knallers van vroeger. is nu de laatste jaren heel mager geweest bij ons.
Mijn moeder woont 5 minuten verderop en die zei vanmorgen: "Oh, ik heb 1 klap gehoord, me omgedraaid en ben verder gaan slapen." Zou er zoveel verschil zitten tussen die 5 minuten afstand? Of is zij een goede slaper, haha! | Gewijzigd: 31 augustus 2015, 11:48 uur, door MyrShalom