Inslag vlakbij een weg (word ook met geel aangegeven) dus was lastig te vinden.
Apart gezicht buiten zo, buien trekken naar het Noorden, de wolken die ik zie naar het Zuiden.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
| Gewijzigd: 16 augustus 2015, 02:59 uur, door front
Laat me raden zeker geen dubbele riool, hier was het ook vaak raak, maar nu sinds 3jaar aparte riool voor regenwater en alle problemen zijn daarmee weg, word dus tijd dat gemeentes vlot gaan worden......
Bij ons in het dorp was het vroeger ook vaak raak..
Qua waarnemingen,het is hier eigenljk bij die ene grote bui gebleven, van de beloofde regen gisteren en eergisteren is verder weinig terecht gekomen. 't is beter dan niets maar de droogte is nog niet voorbij. Al hebben we nu het geluk dat het even wat frisser wordt (wel jammer) zodat het niet allemaal meteen verdampt.
Qua waarnemingen,het is hier eigenljk bij die ene grote bui gebleven, van de beloofde regen gisteren en eergisteren is verder weinig terecht gekomen. 't is beter dan niets maar de droogte is nog niet voorbij. Al hebben we nu het geluk dat het even wat frisser wordt (wel jammer) zodat het niet allemaal meteen verdampt. Jullie hebben tenminste nog regen gehad,hier in de kop van Friesland nog niks van betekenis gehad,terwijl het hard nodig is in deze hoek...
Maandtotaal staat nu dan ook slechts op 8,3mm..
Maandtotaal staat nu dan ook slechts op 8,3mm.. Ik zei dan ook "beter dan niets", sloten , ook de diepe, staan nog steeds droog, de beek hier vlakbij is zelfs kort na de bui nauwelijks gestegen, normaal raakt die vrij snel buiten de oevertjes.
Moet zeggen wat er hier op de teller vandonderdag op vrijdag staat ook precies is wat er op de maand teller staat. Ik zie me binnekort de sproeier weer tevoorshijn halen...
Qua waarnemingen,het is hier eigenljk bij die ene grote bui gebleven, van de beloofde regen gisteren en eergisteren is verder weinig terecht gekomen. 't is beter dan niets maar de droogte is nog niet voorbij. Al hebben we nu het geluk dat het even wat frisser wordt (wel jammer) zodat het niet allemaal meteen verdampt. Jullie hebben tenminste nog regen gehad,hier in de kop van Friesland nog niks van betekenis gehad,terwijl het hard nodig is in deze hoek...
Maandtotaal staat nu dan ook slechts op 8,3mm..
Komt weer water aan en genoeg voor Friesland. Volgens weerplaza app hier makkelijk 20 mm mogelijk in Stiens