Donderdag wa shet in Ell maar max 36,8 graden, dat zou wle een groot verschil zijn op een kilometer of 15.
Maar ik zie op veel plaatsen de temperatuurstijging wat afvlakken.
| Gewijzigd: 4 juli 2015, 13:37 uur, door jcroon
Drie maanden is te kort naar mijn mening.
Misschien is er vóór 1 april wel een periode geweest met veel te veel regen.
Als er dan vanaf 1 april weinig valt is er niets aan de hand.
Als er dan vanaf 1 april weinig valt is er niets aan de hand. Dat heb ik bekeken, maart was ook aan de droge kant.
Als er dan vanaf 1 april weinig valt is er niets aan de hand.
Die mening deel ik totaal niet. Als je vanaf april constant te weinig neerslag hebt, betekent dit te weinig water in de sloten, te weinig water voor de gewassen en een groter gevaar op bos-/heide- en natuurbranden. Het is niet voor niets code geel/oranje. In de polder wordt bijna constant beregend.
Als je naar klimaat verandering wilt kijken heb je aan een halfjaar of een jaar ook niet genoeg. Dat gaat over jaren.
En het is nog maar zo kort geleden dat na de hittegolf de zomer al leek afgeschreven, of althans de eerste twee weken...
In aanmering genomen dat de daghoogste waaren vaak wat hoger liggen dan de pluim, dan komen de koudste dagen toch heel dicht bij normaal uit.
kans is wel reel dat het droog blijft...
Oktober 2014: Zeer zacht, vrij droog en de normale hoeveelheid zon.
Met een maandgemiddelde hoeveelheid neerslag van 72 mm tegen een langjarig gemiddelde van 83 mm was oktober iets aan de droge kant.
November 2014: Zeer zacht, zeer zonnig en droog
November was gemiddeld over het land een droge maand met een neerslagsom van 44 mm. Normaal valt er gemiddeld over het land bijna de dubbele hoeveelheid van 82 mm.
December 2014: Vrij zacht, gemiddelde hoeveelheid neerslag en uren zonneschijn
Landelijk gemiddeld viel in december 88 mm neerslag tegen een langjarig gemiddelde van 80 mm.
Januari 2015: Zacht, nat en normale hoeveelheid zon
Met gemiddeld over het land 104 mm neerslag tegen een langjarig gemiddelde van 73 mm, was de maand nat.
Februari 2015: Zonnig, normale temperatuur en normale hoeveelheid neerslag
Er viel over het land gemiddeld 47 mm neerslag tegen een langjarig gemiddelde van 55 mm.
Maart 2015: Normale temperatuur, zonnig en aan de droge kant
gemiddeld over het land 59 mm regen gevallen tegen een langjarig gemiddelde van 68 mm.
Alle info komt van het KNMI, en in de archieven op hun site kun je bijna van alle informatie wel terug gaan tot 2003
| Gewijzigd: 12 juli 2015, 22:15 uur, door Koen Vreman
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder