Afgelopen weeken heeft nou niet echt voor vernatting gezorgd, alleen lokaal een beetje.
komend weekend lijkt hetzelfde scenario te gaan worden, lokaal veel, misschien wel heel veel neerslag mogelijk maar het zal ook erg droog blijven en wat er valt is vaak zo weer weg, ik had vrijdag 15 mm en volgens mij is het nu alweer net zo droog als voor de buien. Felle buien dragen ook minder bij dan een gestage regenval, bij felle buien verdwijnt er in verhouding best veel meer oppervlaktewater en riolering, voordat het lekker de grond in kan trekken
Te veel wind en temp ook niet echt hoog.....
Wil wel weer eens een paar weken achter elkaar lekker buiten kunnen eten s avonds , met de kinderen lekker spetteren in het buitenbad , naar het strand, zwemmen in de zee, etc........
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Wil wel weer eens een paar weken achter elkaar lekker buiten kunnen eten s avonds , met de kinderen lekker spetteren in het buitenbad , naar het strand, zwemmen in de zee, etc........
Ja, ik ook en ga dat ook over 3 weken doen. Lekker zwemmen, zonnen en relaxen in Spanje. Nederland weet je het maar nooit of we uberhaupt wel een echte zomer periode gaan krijgen. Laten we het hopen van wel
Je kunt ze zelf ook zien hier op de site
Bovenaan... Weer>Weerkaarten>Pluimgrafieken
Wil wel weer eens een paar weken achter elkaar lekker buiten kunnen eten s avonds , met de kinderen lekker spetteren in het buitenbad , naar het strand, zwemmen in de zee, etc........Nederland kennende houdt een "echte zomer" in mei en juni vaak in dat het in de vakantie wat tegen valt. Of dat nu echt tegen valt of ogenschijnlijk tegen valt na lekker gemaakt zijn in mei en juni laat ik even in het midden, beide komt voor.
Gemiddelde maximum temperatuur is ook nog steeds onder de 25 graden, de 23 graden lijn loopt dwars over nederland en 23 graden in juli? dan zeg je "mwah, niet onaardig"en niet "wat een heerlijke warme dag".
(En op de meest dagan dat het 23 grade wordt zul je verdraaid vroeg moeten eten wil je niet buiten gaan eten zonder halverwege een jasje of truitje te willen gaan zoeken, al laat je dat na want je vind het wel onaangenaam fris maar je wilt niet de eerste zijn, dat zijn zo van die avonden dat je in de schaduw van de verlichting kunt zien dat iedereen kippevel heeft van de kou en er om de haverklap een zelfverzekerd "wat een heerlijke avond" uit wil gooien die echter erg twijfelachtig overkomt en niets anders tot doel heeft een ANDER te laten zeggen dat het al best wel fris is en een jasje gaat zoeken zodat alle anderen niet de eersten zijn die dat doen)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Daar was/is wel een topic voor: Zomerverwachting(en) 2015
Hier staat onder andere de verwachting van Accuweather in.
Hier nog een stukje van weer.nl. Kort samengevat: Er ligt een hogedrukgebied boven het Verenigd Koninkrijk. Hierdoor komt de wind uit het noorden. | Gewijzigd: 15 juni 2015, 17:14 uur, door reedtimmer
*pluim*
Ik vermoed dat we in juni geen 25+ meer halen. Denk dat pas vanaf juli weer nieuwe mogelijkheden zijn voor zomerweer
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar