Hier een ander voorbeeld van een aambeeld:
foto windhoos ( cumulonimbus tuba= windhoos die niet de grond raakt)
Sorry dus dat ik je moet teleurstellen maar het was dus zeer waarschijnlijk geen windhoos.
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Je zag echt een soort van punt onderuit de wolk komen die draaide en daarnaast nog een paar kleine flitsen, echter na 2 minuten was alles weer "opgelost".
De foto is maar een klein onderdeel van de onweersbui zelf. | Gewijzigd: 20 mei 2015, 15:20 uur, door robbo
Hier een ander voorbeeld van een aambeeld:
foto windhoos ( cumulonimbus tuba= windhoos die niet de grond raakt)
Sorry dus dat ik je moet teleurstellen maar het was dus zeer waarschijnlijk geen windhoos.
Dat het een stuk is van een cumulonimbus kan je niet beoordelen naar aanleiding van deze foto. Puur oordelen op zicht zou je kunnen doen als je een veel duidelijkere foto zou hebben met meer detail, belichting en overzicht. Een dergelijk fragment zo donker zegt eigenlijk niet zoveel.
De foto die je zelf plaatst vind ik niet een zeer duidelijke incus uitbeelden, tevens twijfelk ik of het uberhaupt wel om een cumulonimbus gaat. Lijkt eerder een mislukte congestus. Je tweede foto laat een funnel of tuba zien, maar (nog) niet een windhoos. Je spreekt idd pas over een windhoos of tornado zodra het de grond raakt, touch down. Beide voorbeelden ontkrachtigen niet de vraagstelling of het hier om een windhoos gaat. | Gewijzigd: 20 mei 2015, 20:39 uur, door Tyshane