Ik ben best wel eens benieuwd naar verhalen van andere leden op dit forum hoe zij onweer-online hebben gevonden.
Hoe heb ik onweer-online gevonden?
Het begon allemaal ooit op een avond van 22 juli 2009. Ik weet nog goed dat ik al de halve dag een online spel het spelen was tot dat mijn oudste broer riep om te komen kijken buiten. Het flitste de hele tijd door en door, toen lag opeens bij ons de televisie op zwart. Wij hadden toen der tijd @home nog als provider, dat toen daarna Ziggo volgens mij werd.
Om tien uur begon het vervolgens dichterbij te komen en werd het geluid van het onweer ook dreigender. Eenmaal bijna overgetrokken kwam er een enorme regenval waar een flits recht naar onder op het voetbalveld knalde bij ons honderd meter vandaan met een enorme harde klap dat ons huis heeft getrilt. Daarmee was mijn angst voor onweer ten einde en vond ik het helemaal super geweldig. Daarna zijn er nog een paar rake inslagen geweest met een harde donders klap. Toen het voorbij was na drie kwartier en ben gaan slapen heb ik de volgende ochtend gegoogled of er nieuws was over dit noodweer. Zo kwam ik toen terecht op dit topic van onweer-online. De foto's die toen in dit topic stonden waren schitterend om te zien. Uit nieuwsgierigheid begon ik het hele forum door te lezen en ben ik meteen gaan registreren. Achteraf ben ik erachter gekomen dat het ging om een zware MCS.
Sindsdien zit ik vaak op onweer-online en kijk ik altijd mee in topics wat het weer wordt de komende tijd.
Video van Grindcorenl over het onweer van 22 juni 2009 (Inslag te horen op 1:49 wat bij mij toen thuis was).
| Gewijzigd: 6 mei 2015, 01:39 uur, door Antares
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
In augustus vorig jaar was ik dan ook heel hard geschrokken toen ik even op de site wou rondneuzen dat hij plots offline was en de tekst '' Na 11 jaar is het mooi geweest'' stond. Ik dacht toen: daar gaat men hulpmiddel om te nowcasten en toen... 2 weken later was hij terug. Ik was toen op reis in Turkije en was heel blij dat de site terug was
En dus zeg ik met heel veel plezier:
Leve Onweer-Online!!
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Nu ben ik weer even terug en ik mis eigenlijk een beetje een gedeelte waarbij je de dagelijkse weerkaarten met elkaar kunt bespreken. Kunnen jullie mij vertellen waar die bespreking is?
In 2004 ben ik gaan googlen en toen waren er nog maar weinig weerfora dus o-o stond bovenaan het lijstje. Ik heb de site al heel veel verschillende lay-outs zien krijgen, vele crashes, ruzie's maar ook fantastische meetings en een hoop gezelligheid meegemaakt.