Eerst kaartje van Stefan gisteren 12:26 uur:
dat was de 6 uursrun van gisteren:
en vandaag:
let op, 06 run en 00 run zijn niet altijd te vergelijken maar tegen de tijd dat de 6 uur run los barst is het wat laat
n andere kleurtjes de situatie zoals die gisteren voor 14:00 uur verwaht werd
en zoals die nu verwacht wordt:
Dan harkt Estofex er wel echt naast momenteel.
Nog eens terug gelezen van gisteren en de laatste zin waar ik gisteren ook al op wees, namelijk de mogelijkheid dat alles kon inkakken, is toch goed uitgekomen.
"Echt wel naast" vind ik wat overdreven negatief. estofex is gisteren gemaakt en toen was het gebied wel wat groter maar ook veel verspreider, nu zie je op harmonie wat voorzichtige lijntjes maar of dat nog wat gaat doen...
Citaat van dambax, dinsdag 5 mei 2015, 9:45 uur Vandaag maar eens op pad om hopelijk mooie buien tegen te komen. Al gooi ik het ook op rond 11/12 uur dat het 'pas' in NL aankomt/activeert.
Nu nog de keuze maken; richting het ZW of O............. keuzes, keuzes... als je oost gaat heb je wat meer tijd om na te denken waar je precies naar toe gaat. als je zuidwest gaat zul je hel snel moeten denken.
Berichten samengevoegd door svenne
Nu nog de keuze maken; richting het ZW of O............. keuzes, keuzes... als je oost gaat heb je wat meer tijd om na te denken waar je precies naar toe gaat. als je zuidwest gaat zul je hel snel moeten denken.
Ik dacht eigenlijk precies hetzelfde. Heb meerdere keren gezien/gelezen dat het later op de dag in het Oosten meer zal activeren.
We verwachten nu dat er forse buien gaan ontstaan in de tweede helft van de ochtend boven Noord-Frankrijk en België, die vervolgens vooral over de oostelijke helft van het land intrekken. In onderstaand kaartje (zie website Weerplaza) maken alle plaatsen ten oosten van de geel/oranje lijn kans op een forse bui. De grootste kans op een echt zware bui, met onweer, hagel en zware windstoten tot 85 km/uur, is weggelegd voor het gebied ten oosten van de rode lijn.
Vooral bezoekers aan de grote bevrijdingsfestivals in 's-Hertogenbosch, Arnhem, Apeldoorn, Zwolle, Enschede en Assen moeten rekening houden met enkele zware buien vandaag.
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Bevrijdingsdag+met+zware+buien/2240
Ook een update vanuit Enschede:
Klef, 21 graden, de zon schijnt en er staat een harde wind. Voor straks hoop ik mooie foto's te maken van een shelfcloud. | Gewijzigd: 5 mei 2015, 10:03 uur, door reedtimmer
De buien zullen snel het land verlaten richting Nederland en Duitsland. Het wordt dan tijdelijk droger met opklaringen op de meeste plaatsen, maar tegen het einde van de voormiddag verwachten we opnieuw buien vanaf de Franse grens. De wind zal ook toenemen en wordt vrij krachtig tot krachtig uit zuid tot zuidwest met rukwinden tot 80 km/u.
Als je graag je eigen waarnemingen deelt met ons, dan kan dat in het waarnemingstopic
Reacties met waarnemingen worden dan ook naar daar verplaatst
KMI heeft trouwens zijn waarschuwing geüpdatet, geldig voor gans België:
Van 05/05 06u tot 05/05 15u : Vooral tot het begin van de namiddag is er kans op lokaal felle regen- en onweersbuien. Er zijn sowieso rukwinden tot 85 à 90 km/u, of tijdens onweer mogelijk nog meer, .
We verwachten nu dat er forse buien gaan ontstaan in de tweede helft van de ochtend boven Noord-Frankrijk en België, die vervolgens vooral over de oostelijke helft van het land intrekken. In onderstaand kaartje (zie website Weerplaza) maken alle plaatsen ten oosten van de geel/oranje lijn kans op een forse bui. De grootste kans op een echt zware bui, met onweer, hagel en zware windstoten tot 85 km/uur, is weggelegd voor het gebied ten oosten van de rode lijn.
Vooral bezoekers aan de grote bevrijdingsfestivals in 's-Hertogenbosch, Arnhem, Apeldoorn, Zwolle, Enschede en Assen moeten rekening houden met enkele zware buien vandaag.
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Bevrijdingsdag+met+zware+buien/2240
Ook een update vanuit Enschede:
Klef, 21 graden, de zon schijnt en er staat een harde wind. Voor straks hoop ik mooie foto's te maken van een shelfcloud. Hoe groot denk je dat de kans op een shelf is vandaag? woon zelf in geesteren OV
Ik dacht niet dat we nog opklaringen zouden zien voor de avond!
Ik dacht niet dat we nog opklaringen zouden zien voor de avond!
Laat het idd eerst maar lekker warm worden.
Edit: In het westen van Belgie zit er al onweer op. | Gewijzigd: 5 mei 2015, 11:22 uur, door Sven