Tevens genieten van de eerstkomende dagen waarbij het weer wat rustiger en droger wordt en iets hogere temperaturen richting de normaal. Met een iets minder harde wind zal dat al snel wat fijner aanvoelen. | Gewijzigd: 20 mei 2015, 20:47 uur, door Tyshane
Ach... ik ben al lang blij dat het vanaf nu zo'n beetje elke dag al vrijwel zeker hoger dan 15 graden wordt en het kan alleen maar beter worden. En zowieso kan je die pluim ook voor geen meter vertrouwen want die verandert ook elke dag. Komt echt wel goed met het weer joh. Focus op de positieve lichtpuntjes in plaats van de doemvoorspellingen die toch niet gaan uitkomen.
En ook als het niet goed komt met het weer. Wat maakt het uit? Ik zeg altijd maar... IS is erger!
| Gewijzigd: 27 februari 2017, 10:39 uur, door Joyce.s
Knmi is ook positiever geworden:
Modelbeoordeling en onzekerheden
De bovenstaande synoptische ontwikkeling wordt ondersteund door het merendeel van de EPS-leden. De temperatuur blijft tot eind volgende week beneden het langjarig gemiddelde. Op de maandag na zijn de neerslagkansen vrij klein. Vanaf het volgende weekeinde gaan de oplossingen uiteenlopen, hetgeen goed te zien is in de toenemende spreiding in de EPS-pluim. Ten opzichte van de vorige runs is er een toenemend aantal leden waarbij er zich een hoog gaat ontwikkelen boven het Europese vasteland, met stijgende temperaturen en nog wat verder afnemende neerslagkansen tot gevolg. Aan het einde van de verwachtingsperiode zijn de warmere leden nu in de meerderheid. We zien nu zelfs een tiental leden voor zomerse temperaturen gaan en zelfs twee met tropische waarden. | Gewijzigd: 22 mei 2015, 12:28 uur, door Onweerfreak12
Mogelijk de eerste 30er begin juni?
| Gewijzigd: 22 mei 2015, 19:04 uur, door reedtimmer
Mee eens!
Het is over een paar dagen immers al bijna juni, je mag dan toch echt wel 20C of meer verwachten.
Vandaag was het prima weer, de komende dagen ziet er veel slechter uit.
Laten we hopen dat dit niet uitkomt.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
We zitten nu veel te laag waardoor er wel een periode met boven normale temperaturen moet komen om gemiddeld goed terecht te komen.
De kansen met onweer nemen tegen die tijd ook toe.
<plaatje>
Misschien kan men tegen die tijd een voorzichtige eerste duik in de noordzee wagen.
<plaatje>
In principe mag het van mij uitkomen, graag zelfs! Maar laat het ff een weekje langer wachten.... Zulke hitte middenin m'n toetsweek, daar zit ik niet echt op te wachten
| Gewijzigd: 29 mei 2015, 01:21 uur, door Sven
Laat die 35 graden maar zitten. Ik ben stratenmaker 23 graden is warm zat | Gewijzigd: 29 mei 2015, 01:22 uur, door Sven
De pluim vind ik nog niet erg overtuigend overkomen als het op warm zomerweer gaat.
Berichten samengevoegd door svenne | Gewijzigd: 29 mei 2015, 01:22 uur, door Sven
Synoptische ontwikkeling
Aan de noordflank van het Azorenhoog wordt de stroming zonaal en krijgt ons land te maken met overtrekkende frontale zones die behoren bij lagedrukgebieden die zich tussen de 50ste en 60ste breedtegraad bevinden. Echter in de loop van volgende week zien we een aanzet tot uitbreiden van het Azorenhoog richting het vasteland van Europa. Het lijkt de opmaat naar een blokkade en daarmede een voorkeur voor een zuidwestelijke aanvoer van lucht die zachter zal zijn dan we de afgelopen weken gewend zijn geweest en derhalve een meer standvastig weertype.
Modelbeoordeling en onzekerheden
Tot na weekeinde zien we de spreiding in oplossingen variëren van een westelijke aanvoer van maritiem polaire lucht. In de loop van volgende week zien we een toenemend aantal EPS-leden, die de opbouw van een hoog oost van Nederland laten zien. Een steeds groter aantal EPS-leden vertonen hiermee een oostelijke aanvoer van zachte en mogelijk warme lucht, hetgeen de opmaat is voor een periode van droog, zonnig en tamelijk warm lenteweer.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Aanhoudend wisselvallig met iedere dag regen en nog steeds te fris voor de tijd van het jaar.
Samenvatting EPS-periode:
Grote kans (70%) op overgang naar een rustig weertype met weinig of geen neerslag en maximumtemperaturen boven normaal.
-----------
De ECMWF pluim(EPS). Opvallend is het (steeds groter wordend) groepje leden dat vanaf maandag zomerse temperaturen laat zien(Dit wordt ook benoemd in de guidance hierboven).
Neerslag:
Gaat de zomer 1 juni dan toch zomers van start?
| Gewijzigd: 27 mei 2015, 01:34 uur, door Stefanv