Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Het ergste is dat dit ook nog een tijdje blijft aanhouden. Mogelijk tot midden mei koel en wisselvallig weer
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Het ergste is dat dit ook nog een tijdje blijft aanhouden. Mogelijk tot midden mei koel en wisselvallig weer
Een kaartje is maar 1 van de mogelijkheden die voor kunnen komen. Als je tegelijkertijd de pluimen er naast houdt zie je dat er nog veel andere mogelijkheden zijn. Er zijn zoveel mogelijkheden dat d ekans dat dit ook werkelijk uit komt nihil zijn, slechter of beter is veel waarschijnlijker.
Jup, maar elke lente en zomer is het hatstikke droog, heeft hier vannacht ook nauwelijks geregend. | Gewijzigd: 27 april 2015, 13:31 uur, door Sven
@weerweer: als je je reacties niet wilt/kunt onderbouwen dan verwijs ik graag naar het kletstopic.
Het ziet er trouwens naar uit dat volgend weekend de wind van uit het oosten zal komen (als dat wel lukt met die vastgeroeste wc...).
Mooi stukje tekst ook in de LT verwachting van het KNMI, er is weer al iets meer hoop:
maandag 04 mei tot en met maandag 11 mei: Grote kans (60%) op het aanhouden van het wisselvallig weertype en temperaturen rond of iets onder normaal en ca. 35% kans op rustig en droog voorjaarsweer.
Een greep uit die week niet verkeerd dacht ik..
| Gewijzigd: 27 april 2015, 15:31 uur, door Tatanka
Edit: ^De Friese Weerman was me net ff een stap voor. ^ | Gewijzigd: 27 april 2015, 21:23 uur, door Onweerfreak12
Edit: ^De Friese Weerman was me net ff een stap voor. ^ Nee het is en blijft Nederland....
Edit: ^De Friese Weerman was me net ff een stap voor. ^ Nee het is en blijft Nederland....
Dit is gewoon mooi begin!
Het is een eind weg maar ik durf eigenlijk wel te wedden dat de lente wederkeert
Bewijs(je)
smoke
weather without storms is no weather at all.
Nee het is en blijft Nederland....
Dit is gewoon mooi begin!
Het is een eind weg maar ik durf eigenlijk wel te wedden dat de lente wederkeert
Het is allemaal leuk op termijn maar we moeten nog wel een aantal dingen in acht nemen. Waaronder nog een laag met dikke randstoringen die nou weer ineens op de kaarten verschijnt. Die wel eens kan zorgen voor een zeer natte dodenherdenking en/of bevrijdings dag. Kaarten laten dit nou in de morgen zien maar goed met zon termijn kan dit makkelijk ook s'middags/avonds zijn of dus terug komen op 5mei. Maar goed ook dit is allemaal nog op ruim een week maar met gisteren al weer een wereld van verschil. En uiterraad ook nog zo ver dat ie gewoon wiebert (laten we dat vooral hopen)!!!.
Hier 1 van die dikke randstoringen op Uk laag die gfs maandag schetst.
Daarachter dan wel de lente perikelen...dus mogelijk is bovenstaande even een dikke zure appel waar we nog doorheen moeten. Met dinsdag woensdag nog een overgangs dag. Zien we bovenstaande niet terug dan gestaag opbouw naar onderstaande temps eind vd week.
Hier 1 van die dikke randstoringen op Uk laag die gfs maandag schetst.
Daarachter dan wel de lente perikelen...dus mogelijk is bovenstaande even een dikke zure appel waar we nog doorheen moeten. Met dinsdag woensdag nog een overgangs dag. Zien we bovenstaande niet terug dan gestaag opbouw naar onderstaande temps eind vd week.
Is dat de stroing die nu op zondag staat?
EC
GFS
het zijn nog vrij droge pluimen.
Er is wat droogte.
Normaal:
Huidige situatie:
Nog geen record droogte maar het lijntje volgt de drogere jaren
Vorige week zagen we ook veel verwachtingen en pluimen die ons vrij veel regen lieten zien, dat is niet overal uitgekomen.
Die zure appel, als hij uit komt is een sappige zoetzure of wellicht friszure appel, zeer welkom maar ik ruim mijn sproeiers nog steeds niet op.
Is dat de stroing die nu op zondag staat?
Er is wat droogte.
Nog geen record droogte maar het lijntje volgt de drogere jaren
Vorige week zagen we ook veel verwachtingen en pluimen die ons vrij veel regen lieten zien, dat is niet overal uitgekomen.
Die zure appel, als hij uit komt is een sappige zoetzure of wellicht friszure appel, zeer welkom maar ik ruim mijn sproeiers nog steeds niet op.
O.a 1 van de storingen die mogelijk vanaf zondag tot dinsdag voorbij komen het is eens nog niet cker iets wat ik ook duidelijk zeg in mijn bericht. Komt nou al weer eerder zelfs in deze run nou op zaterdag bij gfs. En waarom ik dat nou zure appels noem.
Zeg nou eerlijk je moet niet kijken hoe deze (droogte) tot stand is gekomen. Er zaten ook veel droge saaie dagen bij dan wel bewolkt ..dan wel met buien van geen betekenis regionaal mischien een keer . Gewoon half lente weer en een paar uitschieters met veel zon en redelijke temps. Maar ook evenveel saaie dagen kijkend over 2weken. Maar goed voor de natuur zijn dergelijke storingen welkom en gratis. Maar voor mij en denk wel anderen zijn deze storingen gewoon nog weer doeloze dagen met saai regenachtig weer. Dus een beetje een dubio want aan de ene kant willen we naar de lekkere 20ers...maar is het ook een beetje nodig.
Droge pluimen.
En over de droge pluimen er word uit gegaan van een gemiddelde regenstoring. Waar echter bij Gfs en Ec geen rekening mee word gehouden is dat ze geen convectieve modellen zijn en dito neerslag laten zien. En dat zie je dan weer terug in de gewone kaarten. Beide storingen zijn in beide modellen onstabiel van opbouw ( Er word dus wat cape berekend op de storingen en schering) dus deze storingen kunnen forser uit pakken. Dus gemiddeld is in pluim termijn een richtlijn in deze.
Dus ja een deel van de mensen zou zeggen kom nog maar even met die storingen goed voor de natuur ik wacht nog wel even. En een deel zal ook zeggen laat dat maar weg zodat er ruimte komt voor hoge druk invloed. En die nemen dat maar op de koop toe dat het nog een weekje droger blijft en dat de temps weer omhoog gaan.
Daar hebben we immers sproeiers voor als dan de nood echt aan de man komt.
| Gewijzigd: 29 april 2015, 18:32 uur, door Tatanka