Dat hoor ik je vaker zeggen.
2 weken geleden had je het over een ''vast geroeste WC.'' Anno nu zie ik niets van die WC.
Ik ben tevens ook van mening dat je je berichten en citaten wel wat meer mag onderbouwen, want dit lijkt nergens op.
smoke
weather without storms is no weather at all.
Dat hoor ik je vaker zeggen.
2 weken geleden had je het over een ''vast geroeste WC.'' Anno nu zie ik niets van die WC.
Ik ben tevens ook van mening dat je je berichten en citaten wel wat meer mag onderbouwen, want dit lijkt nergens op.
smokeEn wat dan nog, een Westcirculatie , de afkorting klinkt zo gek als dit bericht tiken het laatste is wat je doet voor je, umm, eh, ochtendpauze op de porceleinen zetel, is zo'n beetje gemiddeld weer voor deze streken, dan zitten we echt niet meteen in een herfststorm.
smoke Ik benoem de feiten, en als jij denkt dat er geen wc aan zit te komen, heb je boter op je hoofd. Ik heb het liever ook niet, maar het is helaas niet anders. We gaan een koude regenperiode in vanaf het weekend. Nu het echt eens warmer kan worden, schakelen we weer over naar westenwinden.
Edit svenne: vorige citaat er uitgehaald en nieuw wat ingekort (backspace of delete toets heb je waarschijnlijk ook ) | Gewijzigd: 22 april 2015, 18:32 uur, door Sven
na de gebruikelijk hollandse dip keert de lente wel terug. (wel zo logisch )
smoke | Gewijzigd: 23 april 2015, 00:51 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
na de gebruikelijk hollandse dip keert de lente wel terug. (wel zo logisch )
smoke Ja. Langjarig gemiddelde, het gaat er af en toe onder, het gaat er af en toe boven. Geen regen is ook maar droog.
Er is geen westcirculatie zo afwezig of hij komt wel weer eens terug dus niks nieuws onder de zon.
En voor de liefhebbers van mooi weer, er is geen westcirculatie zo standvastig of hij verdwijnt wel een keer. En dit keer eerder vroeger dan later.
Morgen krijgen we nog te maken met warm lenteweer met temperaturen rond de 18 graden. In het zuiden van Nederland en in Belgie op de meeste plaatsen 20+ graden. Verder zien we geregeld de zon erbij en kan er morgen avond in het zuiden van Nederland en in Belgie een lokale bui ontstaan. De kans op onweer is minimaal.
Na vrijdag winnen de storingen terrein en krijgen we te maken met koelere weertype met buien en of regen.
Ook draait de wind op maandag richting het noorden tot noordwesten waardoor de temperatuur nog iets lager komt te liggen.
De meeste modellen berekenen op maandag temperaturen rond de 10 graden! Ook zien we een hoog neerslag signaal.
De dagen erna blijft het wisselvallig en aan de koude kant, echter is het onzeker hoelang dit blijft duren. Iedergeval zien we na morgen voorlopig het warme weer niet meer terug
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
In de periode van 21 tot 30 april is het normaal 15,2 graden (KNMI). De komende dagen zitten we daar ver onder.
Waar is het 'Vind ik niet leuk' knopje?
---------------
30 april is nog ver weg. Maar goed. | Gewijzigd: 24 april 2015, 17:17 uur, door reedtimmer
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
We mogen inderdaad niet klagen
En de natuur kan inderdaad water gebruiken, in sommige regio's is de grond al zo droog dat deze volledig 'gebarsten' is.
We mogen inderdaad niet klagen
En de natuur kan inderdaad water gebruiken, in sommige regio's is de grond al zo droog dat deze volledig 'gebarsten' is.
Ben je soms de periode met veel te nat weer vergeten???
Gemiddeld is het helemaal niet te droog.
Er mag best wel een buitje vallen maar dan wel bij normale temperaturen.
Er mag best wel een buitje vallen maar dan wel bij normale temperaturen. Dat was maar een hele korte periode.
Januari was nat en ferbruaro normaal.
Maart had een nat einde maar daarvoor was het droog.
April is behoorlijk droog.
Zo'n egaal negatief neerslagoverschot komt niet zo heel vaak voor
En als je hier bij zie je dat de grafiek nu droge is dan in het droogste jaar ooit.
Maar inderdaad, die normale temperaturen horen er wel bij, beneden de 8 graden houdt de groei wel op, hoe nat het ook wordt. | Gewijzigd: 24 april 2015, 20:39 uur, door jcroon
Er mag best wel een buitje vallen maar dan wel bij normale temperaturen. Ik zie da Jcroon al het een en ander heeft toegelicht, maar steek gewoon eens een spade in de grond, dan weet je hoe droog de grond is
Veel boeren moeten zelfs al hun akkers besproeien.
Maar de bak water die er de komende week zit aan te komen, zal de actueel droge gronden meer dan te niet doen
Het zal wennen worden aan het natte en vooral 'koude' weer!
Het zal wennen worden aan het natte en vooral 'koude' weer! Ik ben daar niet van overtuigd, niet alle runs laten die benodigde hoeveelheden zien als ik het goed gezien heb (mmar vanwege werk niet al teveel tijd gehad). Bovendien houd de grote regendump eind volgende week, misschien in het weekend alweer op en dan droogt het weer, een goede buffer voor die droogte zit er ook niet overal in.