Image shared by Heath a family friend.via higgins stormchasing
Video: https://au.news.yahoo.com/video/watch/26409228/lightning-strikes-family-home/
Bron: Au.news.yahoo.com.
| Gewijzigd: 23 februari 2015, 12:37 uur, door Tatanka
Een kooi van Faraday is een constructie van elektrisch geleidend materiaal. Daar valt een huis helaas niet onder stormchaser. Een auto dan weer wel.
Men vader zei ooit tegen mij dat ons huis er wel een was... Zonder bliksemafleider ofzo omdat er blijkbaar achter het plafond een metalen constructie zit en metaal is toch een goede geleider.. Of niet?
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Men vader zei ooit tegen mij dat ons huis er wel een was... Zonder bliksemafleider ofzo omdat er blijkbaar achter het plafond een metalen constructie zit en metaal is toch een goede geleider.. Of niet?
Ja metaal is zeker een goede geleider. Maar als het metaal alleen in het plafond zit zijn er nog genoeg zwakke plekken. Zo kan het alsnog via de muren naar binnen(zoals op de foto). Ik kan ongelijk hebben hoor. Ben geen kenner op dit gebied. Mijn opa heeft ooit een inslag in zijn huis gehad. Een groot gat in de muur en al zijn elektrische apparaten kapot. Gelukkig was hij niet thuis..
| Gewijzigd: 3 maart 2015, 12:27 uur, door Stefanv
De natuur laat zich op geen enkele manier temmen of geleiden.