maar dat betekent niet dat we een wisselvallig weerype krijgen. Kijkend naar de neerslag kansen valt het relatief mee. Wel
zal de wind op sommige dagen aanwezig zijn.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Er is geen winterweer te bekennen maar wel een prachtige omegablokkade (die uiteraard op de verkeerde plaats zit voor winter).
MJO van gisteren was nog hoopvol, MAAR DIE VAN VANDAAG &@%**@$%$@&%@ precies het tegenovergestelde...
Gisteren...
Vandaag
Maar....EC, GFS en GEM gaan toch voor model Valentijn...stond deze vorige week ook al niet ergens op een kaart jaja dat was EC die er mee kwam...afgelopen vrijdag en daarna ruim 36 uur niet meer in de kaarten ?
Zo zag ie er uit....
Nu is het alsvolgt...
En CFS 240+ komt met veel betere opties...
| Gewijzigd: 8 februari 2015, 21:23 uur, door Roberto Koopman
CFS komt met nog koudere oplossingen in maart...maar dat is nog te ver weg....
GFS 0z komt met een loskoppeling van de Jet, en laat een koers over Spanje zien...
AO, wederom gaan meer leden negatief vanaf de 19e.
AO van vandaag gaat verder diep.
NAO - die diepe curve in maart stond al eerder in de kaarten, en is weer terug.
Wat nu ook opvalt is de negatieve lijn rond 17e feb van enkele leden.
Update: NAO vandaag, hier word ik nu blij van
Hieronder de NAO van een twee dagen geleden waarin dit ook al te zien is.
GFS komt met een hoog boven Groenland die richting de 1050mb gaat.
| Gewijzigd: 9 februari 2015, 16:20 uur, door Roberto Koopman
Gevoelstemperatuur zal wel hoger liggen dan, uit de wind en vol in de zon die steeds meer aan kracht wint, denk ik een graad of 16.
Gevoelstemperatuur zal wel hoger liggen dan, uit de wind en vol in de zon die steeds meer aan kracht wint, denk ik een graad of 16.
Update van NAO en AO zie mijn eerdere post
Voor mij mag het voor 5 dagen. Lekker los gaan met carnaval in lente temperaturen en daarna proberen om toch nog de schaatsen uit het vet te krijgen of een mooi sneeuwdek te krijgen............
1 kaartje betekent voor mij niks, ook in omgekeerde richting met kaartjes die winter laten zien.
Geef mij maar het ensemble van de verschillende pluimen
Helaas het is waar, maar laat het niet afhangen op de kaarten van vandaag nl gisteren en eergisteren zag het er nog iets anders uit. maw de modellen zijn het geheel oneens met elkaar. AO gaat flink negatief en NAO gaat opeens weer flink positief. 't is raar maar waar.
Of heeft maart nog een verrassing in petto?