Blijf ons updaten nu de hoop trg leeft !!
Doen we zeer graag.
Wat trouwens ook wel belangrijk is om te vermelden bij deze kaartjes.. De temperatuur is overal onder nul tijdens de sneeuwbuien. In de middag kan het maximaal 1 graden worden maar wel bij dauwpunten van -2 tot -5 in het westen dus van dooi zal geen spraken zijn.
Nu hopen dat het signaal ondersteund wordt in de pluim zoals Svenne daarnet al zei. En dat het signaal gelijk blijft of sterkter wordt.
Positief is wel dat GFS ook neerslag ziet.
Edit: Goed nieuws!! Ook WRF12Z ziet het donderdagochtend tot sneeuw komen. En met een redelijk signaal. 2 tot 5cm per 3 uur mogelijk. Heb even het middelste plaatje geplaats. Daarvoor zit het in het NW en later in zuidwest Nederland en heel west Belgie.
| Gewijzigd: 2 februari 2015, 21:12 uur, door Stefanv
Edit: ik snap echt niet dat het KMI geen waarschuwing heeft staan voor gladheid, het wordt morgenochtend een spiegeltje met de voorspelde vorst!
Alles ligt nat... | Gewijzigd: 2 februari 2015, 22:40 uur, door Sven
Dan nog even onderstaande grafiek, toch van 20% kans naar bijna 40%, als we zo doorgaan komt het goed op donderdag :p
Ook op zondag zijn de kansen gestegen (=> befaamde dooifront?)
Van 02/02 22u tot 03/02 09u : Lokaal is er vannacht en dinsdagochtend gevaar voor rijm- of ijsplekken. Zeer lokaal valt er ook nog een winterse bui.
Knmi guidance:
NEERSLAG: Vannacht trekt er nog een redelijk actieve buienlijn over het land zuidwaarts. Mede door o.a. de drukstijgingen en de windruiming zal de buiigheid zich beperken tot de kust. In de nacht van dinsdag naar woensdag neemt de buiigheid weer toe (bovenlucht wordt weer kouder). Aandachtspunt is de neerslagsoort en intensiteit. Buiigheid actueel (natte) sneeuw en regen waargenomen. Met name in de kustprovincies en boven zee kan ook nog een klap onweer voorkomen.
Edit 5:33
GFS00Z heeft het sneeuwsignaal weer te pakken. Een groter deel van het land heeft nu kans op wat sneeuw! HiRLAM00Z laat regen zien maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk met 850hPa -7/-8, theta-e 11, dauwpunten -1/-3 en Temp op 2m -1 tot -3(in het nw iets warmer door wind van zee). In ieder geval positief dat ook HiRLAM neerslag laat zien. | Gewijzigd: 3 februari 2015, 06:43 uur, door Stefanv
Maar toch ook weer wat stefanv hier bovenaan geeft....zit ook in dit model weer die verschillende neerslagvormen aan de kust. Ik heb even gekeken in de waardes op hoogte. En dan zien we meteen daarin al wat 1 van de vele factoren in slechts 1 model al kan doen omtrent signaal. Das namelijk dauwpunten die ligt in Ec en Gfs bijvoorbeeld op -3-4 en in dit model slechts op 0/-2. De rest is allemaal goed >>>Theta-e's
Gfs zit direct aan de kust een deels binneland beter met signaal en de betere waardes.
| Gewijzigd: 3 februari 2015, 09:44 uur, door Tatanka
| Gewijzigd: 3 februari 2015, 11:31 uur, door Tatanka
3 uur sneeuwval(trekt naar het zuiden):
Sneeuwdek tegen donderdag middag. Op sommige plaatsen 5 tot 10cm mogelijk:
Voor het uiterste westen wordt ook wat regen berekend maar dat lijkt me niet logisch. Zo GFS12Z maar eens bekijken. | Gewijzigd: 3 februari 2015, 16:22 uur, door Stefanv