GFS06Z
Dauwpunten -1 en 850hPa -6/-7. Temp 2 meter 3/4 graden..(voor zuid-west BeNeLux).
Temperatuur hier al beter. Dauwpunten -1/-2 en 850hPa -7.
Temperatuur weer iets hoger. Dauwpunten 0 en 850hPa -6.
EC:
07:00-10:00
HiRLAM06Z laat helemaal geen sneeuw zien. | Gewijzigd: 1 februari 2015, 17:24 uur, door Stefanv
Maar de foto's van vandaag staan klaar op http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41941/weerfotos-van-lako/
Vorige week stond er nog volop sneeuw in de kaarten, alle ingrediënten leken daar, maar het is mij in ieder geval vies tegengevallen. Misschien verwachtten we wel te veel. Al die waarschuwingen voor wat natte flatsen... | Gewijzigd: 1 februari 2015, 17:57 uur, door DieuGi
Vorige week stond er nog volop sneeuw in de kaarten, alle ingrediënten leken daar, maar het is mij in ieder geval vies tegengevallen. Misschien verwachtten we wel te veel. Maar al die waarschuwingen voor wat natte flatsen... Ik zei het vorige week al. Met aanlandige wind gaat het tegenvallen. De Noordzee is gewoon nog te warm. Met bovenluchten van -10 zou het wat kunnen worden maar we blijven helaas steken bij -6/-7 als dat al gehaald wordt. Hopelijk wordt het vanaf nu wat beter...
Tegen morgenmiddag mogelijk 3cm in het ZW Nederland en NW Belgie? Meeste lijkt in de ochtend te vallen. Altijd lastig om een inschatting te maken aangezien het om buien gaat.
http://wetter3.de
| Gewijzigd: 1 februari 2015, 18:08 uur, door Stefanv
Van 01/02 16u tot 02/02 09u : SNEEUW + IJSPLEKKEN
Vanavond vallen er nog winterse buien die, behalve aan zee, tijdelijk voor gladheid kunnen zorgen. De buien vallen landinwaarts in toenemende mate onder de vorm van sneeuw. Boven 300m valt er nog een paar centimeter verse sneeuw.
Ook is er gevaar voor aanvriezende natte weggedeelten, vooral later op de nacht en morgenochtend.
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Stukje uit de knmi Guidance:
NEERSLAG:
Aandachtspunt is de neerslagsoort en intensiteit vanaf vanavond. Buiigheid neemt op nadering en passage van de hoogtetrog sterk toe. Met name in de kustprovincies en boven zee kans op onweer, zeker op basis van de progtemps mogelijk, maar Harmonie is tamelijk rustig. Met name als de intensiteit even wat groter is kan er in het oosten en zuidoosten droge sneeuw vallen bij temperaturen rond of iets onder nul, meer naar het westen overwegend regen met korrelhagel. Vaste fractie wordt met name in het uiterste oosten en zuidoosten duidelijk groter. NESO komt hier en daar ook met een ijzel-signaal! Geen 'meteorologische' ijzel, maar getriggerd door regenbuien bij grondtemperaturen rond of iets onder nul. Lokaal is dit op voorhand zeker niet uit te sluiten. Morgen houdt de buiigheid aan.
Ontstaan behoorlijk wat buien!
| Gewijzigd: 1 februari 2015, 20:58 uur, door Stefanv
Voorlopig zijn de 2m temps nog te hoog, maar net buiten liep ik onder een heldere sterrenhemel, weinig wind.
Edit, lichte hagelbui nu
| Gewijzigd: 1 februari 2015, 22:09 uur, door DieuGi