Edit: even aanvulling over discussie daarnet wat betreft kans op sneeuwbuien deze nacht in België: zouden buien zijn die nog moeten ontstaan
Citaat van jallo28, vrijdag 30 januari 2015, 22:43 uur Kan iemand mij uitleggen waarom het niet vriest en weer zo warm word het zou toch -2 worden Koudste temperaturen worden pas veel later in de nacht gehaald
Berichten samengevoegd door svenne | Gewijzigd: 31 januari 2015, 01:03 uur, door Sven
Berichten samengevoegd door svenne Vaak pas in de ochtend, ik heb al een paar dagen dat ik wakker wordt en de hond uit ga laten en dan loop ik langs de auto en denk "fijn, ik hoef niet te krabben".. Dan ga ik ontbijten , neem nog een extra slok koffie want ik hoef toch niet te krabben en dan loop oik naar de auto, zit ie opeens onder het ijs. Ook opeens ijs op het gras en zo.
Voor diegene die dneken "als je dat al een paar dagne overkomt, dan ben je tochwel wijzer geworden?"
Inderdaad, het boevnstaande was vooral ter illustratie, het is me twee keer overkomen, nu gooi ik een laken over de auto heen.
Actueel op de occlusie over het noordoosten regen en (natte) sneeuw. De buien die vanaf zee binnen drijven zijn hoofdzakelijk regen. Eventuele buien overdag vanaf zee binnen drijven zijn ook regen. Op de occlusie in het zuidwesten ook regen, in de nacht naar zondag zijn wat winterse vormen niet uitgesloten in het zuiden. Op de occlusie die vanuit het noorden binnenkomt zondagochtend geldt in eerste instantie het zelfde. Een aandachtspunt is eventuele neerslag op een bevroren ondergrond. In de loop van zondag wordt alle neerslag weer regen. Sneeuwaccumulatie lijkt na vannacht vooralsnog niet meer aan de orde.
KNMI
Actueel op de occlusie over het noordoosten regen en (natte) sneeuw. De buien die vanaf zee binnen drijven zijn hoofdzakelijk regen. Eventuele buien overdag vanaf zee binnen drijven zijn ook regen. Op de occlusie in het zuidwesten ook regen, in de nacht naar zondag zijn wat winterse vormen niet uitgesloten in het zuiden. Op de occlusie die vanuit het noorden binnenkomt zondagochtend geldt in eerste instantie het zelfde. Een aandachtspunt is eventuele neerslag op een bevroren ondergrond. In de loop van zondag wordt alle neerslag weer regen. Sneeuwaccumulatie lijkt na vannacht vooralsnog niet meer aan de orde.
KNMI
ja, ik heb hem net ook gelezen, ik vind hem wel erg negatief want uit die buien boven het westen van nl word toch natte sneeuw gemeld...
Dus van tijd tot tijd goede waardes en ook net zo goed niet>slechte overlap...dus (natte)sneeuw tijdelijk sneeuwval,regen,ijsregen,korrelhagel etc. Kansen zijn dus net wel/ niet en de bovenkamer is nog steeds koud genoeg voor verassingen die modellen niet op pikken.Ze zijn gewoon simpel weg niet aan te houden ik post ze dan ook niet. De euforie op wat sneeuw/winterse neerslag is net zo hoog als de teleurstelling. Deze ene regel uit de guidance zegt al meer dan genoeg een sneaky regeltje >>>> Sneeuwaccumulatie lijkt na vannacht vooralsnog niet meer aan de orde
Verder wil ik er toch even op wijzen dat hier een breed scala aan verschillende mensen zit. Oud/jong/wat minder/beter met weer situaties. De 1 wil dat het blijft liggen, de andere weet hoe de situatie is en die past daar zijn instelling op aan. De andere is al blij genoeg dat er uberhaupt na een zeer lange tijd een winterse bui komt. Dan heb je nog een grote groep die gaan klagen terwijl de complexe situatie duidelijk is >>>En ik snap soms de frustratie velen wachten al heel lang. Maar dat betekend dat je de boel niet hoeft te verstieren die soms net zo lang op jou wacht. Nou noem maar op de lijst is eindeloos >>>De kletstopic voor winter is daar bij uitstek de topic voor http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41633/het-grote-winter-kletstopic/
waarschuwingen
KMI:http://www.meteo.be/meteo/view/nl/112905-Waarschuwingen.html
| Gewijzigd: 31 januari 2015, 10:35 uur, door Tatanka
| Gewijzigd: 31 januari 2015, 10:32 uur, door Jenss
HiRLAM06Z
WRF00Z tot morgenvroeg 10:00
| Gewijzigd: 31 januari 2015, 10:41 uur, door Stefanv
Ja zou leuk zijn maar verwacht er niks van. Morgen ruim in de plus volgens knmi.
Het zal toch een stuk beter moeten willen we hier weer eens een sneeuwdek krijgen. | Gewijzigd: 31 januari 2015, 11:29 uur, door Stefanv