Van 30/01 22u tot 31/01 11u : Deze nacht en zaterdagvoormiddag kan het op vele plaatsen gevaarlijk glad worden op de wegen. Hou daarom voldoende afstand en matig uw snelheid. In de loop van de nacht trekken er winterse buien van west naar oost over het land. Stilaan gaan die in het binnenland over in buien van SNEEUW die enkele uren blijft liggen. Morgenochtend kan er op vele plaatsen 1 à 2 cm verse sneeuw liggen.
Aan de grond vriest het overal en kunnen er IJSPLEKKEN ontstaan.
Vraag me af welk model hun gebruiken( Behalve Alaro want die laat geen neerslag zien tot morgenmiddag). Straks EC12Z maar eens bekijken. | Gewijzigd: 30 januari 2015, 18:55 uur, door Stefanv
Van 30/01 22u tot 31/01 11u : Deze nacht en zaterdagvoormiddag kan het op vele plaatsen gevaarlijk glad worden op de wegen. Hou daarom voldoende afstand en matig uw snelheid. In de loop van de nacht trekken er winterse buien van west naar oost over het land. Stilaan gaan die in het binnenland over in buien van SNEEUW die enkele uren blijft liggen. Morgenochtend kan er op vele plaatsen 1 à 2 cm verse sneeuw liggen.
Aan de grond vriest het overal en kunnen er IJSPLEKKEN ontstaan.
Vraag me af welk model hun gebruiken. Straks EC12Z maar eens bekijken.
Ik denk dat ze dan toch vooral doelen op buien achter het front want anders snap ik het niet
Dus het kan zeker
| Gewijzigd: 30 januari 2015, 18:54 uur, door Sven
Dus het kan zeker
Of ze gaan onstaan of er al zijn wordt niet gezegd in dat stukje. En als ze nog moeten ontstaan kunnen ze dat toch enkel weten door naar de weermodellen te kijken? Vandaar mijn vraag.
Edit: Lijkt me ook Jens.
EC12Z. Let wel op deze run is al van 12Z dus 13:00 vanmiddag.
19:00-22:00
22:00-01:00
| Gewijzigd: 30 januari 2015, 19:11 uur, door Stefanv
Edit: Lijkt me ook Jens. Oei, had iets te snel gelezen Er wordt inderdaad niet gesproken over eventueel ontstaan van buien.
Ik vermoed wel dat het zeer beperkt zal zijn als het zover moest komen, anders was het zeker code oranje
Ik zie wel boven centraal Engeland wat buienactiviteit (zeer beperkt), misschien kijken ze daar naar?
Edit: Lijkt me ook Jens. Oei, had iets te snel gelezen Er wordt inderdaad niet gesproken over eventueel ontstaan van buien.
Ik vermoed wel dat het zeer beperkt zal zijn als het zover moest komen, anders was het zeker code oranje
Ik zie wel boven centraal Engeland wat buienactiviteit (zeer beperkt), misschien kijken ze daar naar?
Zou goed kunnen dat ze nu vooral naar de actualiteit kijken(nowcasten dus). EC12Z hierboven ziet ook sneeuwbuien vanavond voor Belgie.
Zou goed kunnen dat ze nu vooral naar de actualiteit kijken(nowcasten dus). EC12Z hierboven ziet ook sneeuwbuien vanavond voor Belgie.
Ik vraag me dan toch af wanneer die dan gaan ontstaan
04:00-07:00
Temperatuur bij deze kaart 0. Dauwpunt -1. 850hPa -5.
10:00-13:00
Temperatuur 2/3 graden. Dauwpunt 0. 850hPa -5/-6
13:00-16:00
Temperatuur 2/3. Dauwpunt 1. 850hPa -5
(Temperaturen zijn in het gebied van de sneeuwbuien)
Morgen dus vroeg opstaan | Gewijzigd: 30 januari 2015, 19:35 uur, door Stefanv
Omdat dit de wind aan de grond is.
Stroming is van west naar oost.
| Gewijzigd: 30 januari 2015, 19:42 uur, door Stefanv
Hier zijn we blij met Hirlam!!!
hdtv.webcam.nl/elburg/
Nog geen vlokje gezien en volgens alle weermodellen moet het toch echt gaan sneeuwen...maar goed dat verwachten ze al een paar dagen
Kans op gladheid van 21:00 gedurende de 3 uur terwijl het momenteel een dikke 5 graden is. In de nieuwe update niet igg ook niet voor noord-holland
Tabel weerfenomenen, regio Zuid-Holland
Deze pagina in grijstinten
Regio Zuid-Holland Uitgifte: 30/01/2015 21:32 uur LT
Type weerfenomeen Type waarschuwing
[Onweer] Onweer Geen waarschuwing
[Windstoten] Windstoten Geen waarschuwing
[Gladheid] Gladheid Geen waarschuwing
[Winterse neerslag] Winterse neerslag Geen waarschuwing
[Regen] Regen Geen waarschuwing
[Zicht] Zicht Geen waarschuwing
[Extreme hitte] Extreme hitte Geen waarschuwing
[Wind- en waterhozen] Wind- en waterhozen Geen waarschuwing
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/regio.php?pr=ZH | Gewijzigd: 30 januari 2015, 21:42 uur, door Tatanka