GFS: Eerst sneeuw aan de kust, dan regen in het binnenland?? (Die logica begrijp ik niet) Tenzij er een warmtefront achteraan zou komen. Wat dus niet zo is.
Moeilijk te zeggen. Als ik naar de satallietbeelden en radar kijk lijkt het erop dat het noord-oosten droog blijft. Knmi denkt daar anders over:
NEERSLAG:
Neerslag op nadering en passage van de occlusie. De neerslag kan soms wat buiig van karakter zijn, dan met korrelhagel. De neerslag is ook winters waarbij de sneeuwfractie verder landinwaarts steeds groter wordt. Grootste accumulatie in het noordoosten en oosten, mogelijk weer enkele centimeters. Na passage van de occlusie kunnen weer enkele buien van zee de kustprovincies binnenkomen. Dit lijken toch vooral regenbuien te zijn, waarbij in de avond/nacht wat verder landinwaarts mogelijk ook natte sneeuw voorkomt. Ook zaterdag overdag af en toe een bui in de kustprovincies.
Ik blijf het jammer vinden. Noordzee is echt te warm voor deze NW stroming. Iets koudere zee en bovenluchten en het ging echt los.. | Gewijzigd: 30 januari 2015, 17:46 uur, door Stefanv
EDIt; dikke bewolking zet hier plotseling op vanuit het z/w!
Goh
Maar harmonie laat dus het kantelpunt verhaal zien= aandachts punt ....heb niet de andere modellen bekeken.
| Gewijzigd: 30 januari 2015, 17:49 uur, door Tatanka