Slechter dan de slechtste winter ooit is ook onmogelijk. Je kunt toch het beste sneeuw uit het oosten of zuiden hebben heb ik de laatste jaren gemerkt. Het is net slushpuppy als je deze sneeuw in je handen hebt. Aankomend weekend alweer maxima tussen 5 en 8 graden. Volgende week weer wat koude lucht uit Scandinavie, misschien brengt dit eens een keer wat echte sneeuw met zich mee. Maar helaas zijn de sneeuwkansen dan miniem. Daarna lijken we weer over te gaan op westcirculatie. wat 5 tot 8 graden??? Dat zie ik toch nergens staan. En waarschijnlijk wordt het zelfs kouder dan op deze kaart met een eventueel sneeuwdek
Als dit uit komt krijgen we weer een mooi laagje erbij voor een groot deel van Nederland! Woon zelf op de veluwe.
Als dit uit komt krijgen we weer een mooi laagje erbij voor een groot deel van Nederland! Woon zelf op de veluwe.
Inderdaad, maar wat wel aangegeven word is dat na de sneeuw meteen regen volgt, voor hier word tussen grofweg 20:00 en 22:00 sneeuw verwacht, maar daarna regen. Moet nog zien of dat ook daadwerkelijk gebeurd, maar is wel een zorgenkindje.
Maar gisterenavond wel een heerlijk dreundende onweersbui met mooie cb's gehad!
En met hagel, dat nu nog op sommige plaatsen voor toch een wit laagje van 1 mm zorgt.,
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
| Gewijzigd: 30 januari 2015, 14:10 uur, door reedtimmer
Het is werkelijk weer een feest om een fatsoenlijk update te zetten not. Weertechnisch ook weer leuk maar ook soms zeer frusterend. Zie alleen al het duw en trekwerk (pressing) in de neerslag pluk beste kan je daar de onweeronline/weerplaza radar voor gebruiken http://www.onweer-online.nl/buienradar-nederland/. Maar die accumulatie is mogelijk omdat dat model dat ook laat zien=aandachtspunt..want de intensiteit is in dat model zo hoog.
Nowcasting!! | Gewijzigd: 30 januari 2015, 14:22 uur, door Tatanka
De afgelopen dagen hebben mensen geroepen dat er gisteravond en vandaag overdag lokaal in het noorden een flink pak sneeuw kon gaan vallen.Iemand sprak over dat hij wel 10-15 cm verwachtte in het noorden. Hierdoor gingen ook veel anderen dit geloven, maar het blijkt maar dat veel mensen te optimistisch zijn. Ik verwacht vanavond ook niet of zeer lokaal een tijdelijk sneeuwdekje van een centimeter.
Nu gebeurt het zelfde bij jou alleen dan andersom().
Foto van Tatanka
Wou dit toch even kwijt. We moeten niet te positief of te negatief zijn maar realistisch.
| Gewijzigd: 30 januari 2015, 14:40 uur, door Stefanv
Als je de live radar beelden ziet, gaat dat neerslag gebied toch duidelijk veel zuidelijker.
Ja lijkt er inderdaad wel op! Ben benieuwd. We mogen weer gaan nowcasten.
West Belgie/Zeeland/Noord-Brabant morgenochtend/middag een kans? EC00Z
| Gewijzigd: 30 januari 2015, 14:58 uur, door Stefanv
Vanavond trekt er een gebied met regen, natte sneeuw en sneeuw van west naar oost over het land. In een brede kustregio valt voornamelijk regen en soms natte sneeuw. Het kwik ligt er rond 4 graden.
Dieper landinwaarts valt de neerslag steeds vaker in de vorm van natte sneeuw en geleidelijk ook sneeuw. Met name in het oosten (Gelderland, Salland, Twente, Noord-Limburg) kan het wit worden bij temperaturen die rond +1 graad liggen.
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Weekendweer%3a+soms+glad/2174
We zullen zien. Ik ben in ieder geval positief | Gewijzigd: 30 januari 2015, 15:10 uur, door reedtimmer
Vanavond trekt er een gebied met regen, natte sneeuw en sneeuw van west naar oost over het land. In een brede kustregio valt voornamelijk regen en soms natte sneeuw. Het kwik ligt er rond 4 graden.
Dieper landinwaarts valt de neerslag steeds vaker in de vorm van natte sneeuw en geleidelijk ook sneeuw. Met name in het oosten (Gelderland, Salland, Twente, Noord-Limburg) kan het wit worden bij temperaturen die rond +1 graad liggen
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Weekendweer%3a+soms+glad/2174
We zullen zien. Ik ben in ieder geval positief
Kijk ik ziet precies goed (Barneveld), hopen dat het gebied van sneeuw en natte sneeuw wat meer naar het midden komt | Gewijzigd: 30 januari 2015, 15:16 uur, door Richard Surilatu