Tuurlijk das ook de manier ik toon alleen even aan dat het polar laagje niet in gfs staat terwijl dat wel gemeld word. ,
Tis nowcasten!! volgens mij hebben we dat woord hier nog niet gezien...,
Maar beste leden ik ga nog even genieten want volgens mij sneeuwt het hier. Ik wens jullie nog veel plezier met nowcasten en tot morgen. Ik zal morgenvroeg eens kijken of ik weer een globaal berichtje kan maken.
Geniet ervan, morgenochtend de feiten
Ik neem mijn woorden meteociel is wat meer breder op gezet we hebben allemaal een lange dag erop zitten ik sowieso. Vanaf 5 uur vanmorgen al bezig jij ook zag ik.
Moet er ook wel bij zeggen dat dit niet altijd zo is bovengenoemde..meteociel laat juist soms deze opties eerder zien. Gebruik ze bijna altijd voor stormen
Maar ze mogen serieus wat aan die kaarten gaan doen bij gfs of allemaal een pact gaan sluiten..en vredespijp roken ofzo. Want ze verschillen erg sterk ook nog eens per site. Daarbinnen in moet je nog alle factoren op een rij zetten.
ik ga pitten het sneeuwt hier lekker btw jajaja je leest het goed het sneeuwt en meneer gaat pitten tis mooi west morgen weer een dag.....jowwwwwwww
| Gewijzigd: 29 januari 2015, 23:54 uur, door Tatanka
En dat kan goed kloppen als ik de radarbeelden bekijk.
Vanavond kans op sneeuw in het noord(oost)en en in deze run gevolgd door regen. (S)nowcasten..
In de avond kans op sneeuwbuitjes in het zuid-westen en morgenavond/nacht een grotere kans op meer sneeuw in het Zuiden, midden en zuid-oosten.
Dus genoeg te volgen aankomend weekend!
| Gewijzigd: 30 januari 2015, 05:03 uur, door Stefanv
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Hoeft maar 50km te zijn, en door de rotatie zou dat lukken, maar als hij niet wil dan zullen we moeten zien hoe Fr er mee gaat lopen :/
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Vandaag stuk rustiger in de weerkamer dan woensdag en donderdag hetgeen het iets makkelijker maakt met een verwachting te komen.
We zien de laaste sneeuwval nederland verdwijnen richting duitsland(ouwe trog)en belgie krijgt komende uren nog een staartje mee van het laagje(Ex-pl restanten) >>schuift weg richting oost frankrijk. Tot aan het middag uur kan er uit die restanten nog wat acummulatie optreden veelal ten zuiden van samber en maas.
Vanmiddag vanuit noordwesten nl uit weer nieuwe buien met regen(natte)sneeuw even nowcasten!!. En later vanavond maar meer naar de nacht van zaterdag mogelijk weer tijdelijk sneeuwval in het noorden-noordoosten(oclussie) hoe verder landinwaarts hier bij hoe meer de droge sneeuwfractie word.>>>
Een bij dit laag horende bij de occlusie trekt over de Noordzee en passeert vanavond ons land. Het eerdergenoemde Noorse laag beweegt zaterdag langzaam naar het midden van de Noordzee. Tegelijkertijd trekt een laag van Polen naar het zuiden van Zweden. Dit laag wordt het sturende laag waaromheen dan de restanten (in de vorm van een vore) van het Noordzeelaag in de avond het noorden van ons land bereiken.(stukje knmi)<<<<< De neerslag kan soms wat buiig van karakter zijn. De neerslag is ook winters waarbij de sneeuwfractie verder landinwaarts steeds groter wordt.
Over acummulaties doe ik geen uitspraken het is weer nowcasten..dergelijke oclussie zijn langzaam. Kunnen voor veel sneeuw zorgen in het noorden-noordoosten maar alles hangt weer af van intensiteit etc etc. Hirlam.Gfs.harmonie laten dit allen zien.
.
Hirlam laat hem iets zuidelijker afzakken zodat midden-oost en meer oost ook kans hebben nowcasten.
Mvg Tatanka
| Gewijzigd: 30 januari 2015, 08:03 uur, door Tatanka
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/regio.php?pr=NH | Gewijzigd: 30 januari 2015, 09:34 uur, door Tatanka
Over acummulaties doe ik geen uitspraken het is weer nowcasten..dergelijke oclussie zijn langzaam. Kunnen voor veel sneeuw zorgen in het noorden-noordoosten maar alles hangt weer af van intensiteit etc etc. Hirlam.Gfs.harmonie laten dit allen zien.
.
Hirlam laat hem iets zuidelijker afzakken zodat midden-oost en meer oost ook kans hebben nowcasten.
Mvg Tatanka
Maar geeft datgeen regen na de sneeuw? Alles trekt toch oostwaards?
Landinwaarts wegtrekkend richting dld.(hieronder de guidance)
Later in de middag en avond de neerslag op nadering en passage van de occlusie. De neerslag kan soms wat buiig van karakter zijn. De neerslag is winters waarbij de sneeuwfractie verder landinwaarts steeds groter wordt.
Nog een model erbij wrf4km 4 modellen van de 5 hoofdmodellen Ec nog geen tijd voor gehad..maar dit is toch een aardig zekerheid anders. Met een zeer redelijke zelfs hoge intensiteit. Zit een forse natte sneeuw signaal op maar gezien de intensiteit gaat dit vrijwel als sneeuw vallen.
Ze zijn dus aardig eensgezind..over de koers en neerslag verhaal. Ook de waardes zijn goed goede dp's,vorstgrens,en theta-'s met name hier in het noorden-noord-oosten aangezien er op veel plekken ruim 10cm ligt aan deze kant..zelfs met dooi laat er eens een paar cm af gaan ligt er nog een sneeuwdek dus de 2m temps..pakken ook goed uit. Actueel temps zelfs ver beneden verwachting juist door die sneeuw.
| Gewijzigd: 30 januari 2015, 10:18 uur, door Tatanka