Zowel GFS18Z als EC laten het laag helaas Frankrijk intrekken. Maar er kan nog vanalles veranderen. | Gewijzigd: 29 januari 2015, 22:46 uur, door Stefanv
Zowel GFS18Z als EC laten het laag helaas Frankrijk intrekken. Maar er kan nog vanalles veranderen.
voor belgie en zuid-nl is dat toch best gunstig of bedoel je echt zuidelijker in frankrijk
Dat wordt nog genoeg (s)nowcasten vannacht, morgen en morgenavond! kaarten zijn van vandaag zie ik!
Edit svenne: plaatjes uit citaat halen aub! | Gewijzigd: 29 januari 2015, 22:49 uur, door Sven
Dat wordt nog genoeg (s)nowcasten vannacht, morgen en morgenavond! kaarten zijn van vandaag zie ik!
Edit svenne: plaatjes uit citaat halen aub!
Kaartjes kloppen inderdaad niet. Gaat iets mis bij wetter3.de
Dan even via wetteronline.de
Morgenochtend zie je de sneeuw aan de grens Belgie/Frankrijk. Wordt een goede 5/7cm berekend. (Koers van zo een laagje kan nog makkelijk veranderen):
| Gewijzigd: 29 januari 2015, 22:54 uur, door Stefanv
Oww die veranderd ongetwijfeld van koers hahahahah maar waar>>>>>?????.dit riedeltje gaat nog wel even door tijdelijk even rustig. :::Waar gaat het laagje liggen we gaan het zien morgen zien we het snel genoeg als we weer de boel opstarten. Of dr moet hier 1 zo`n die hard wezen die flink doorgaat halen die dat observeert voor ons.
| Gewijzigd: 29 januari 2015, 23:01 uur, door Tatanka
Dan even via wetteronline.de
Morgenochtend zie je de sneeuw aan de grens Belgie/Frankrijk. Wordt een goede 5/7cm berekend. (Koers van zo een laagje kan nog makkelijk veranderen
Uit ervaring trekt het vaak noordelijker, we zullen zien! | Gewijzigd: 29 januari 2015, 22:59 uur, door Sven
Zowel GFS18Z als EC laten het laag helaas Frankrijk intrekken. Maar er kan nog vanalles veranderen.
Ik vraag het me af...op de laatste sat beelden zie je dat het laag iets van koers gaat afwijken meer richting NL...kan ook de wens van de gedachte zijn...(:
De laagjes die je onder ziet bij italy dat zijn weer secundaire laagjes die weer een impuls krijgen van de plompen daar. En de secundaire laag net ten noord/oosten is een laagje wat impuls krijgt onder invloed van hoodlaag.
| Gewijzigd: 29 januari 2015, 23:14 uur, door Tatanka
NE of #polarlow is -10C, whereas SW of the low in W Ireland it's +7C.
Ook 2300 uur satbeeld geeft een afwijking naar rechts (edit links klopt niet als je vanuit NL kijkt) aan...dus koers gaat veranderen.
Blijf het wel even een tijdje volgen, toch geen zin om naar bed te gaan (:
| Gewijzigd: 29 januari 2015, 23:38 uur, door Roberto Koopman
De laagjes die je onder ziet bij italy dat zijn weer secundaire laagjes die weer een impuls krijgen van de plompen daar. En de secundaire laag net ten noord/oosten is een laagje wat impuls krijgt onder invloed van hoodlaag.
Ik kijk nu live naar de radar wat ik zie in west europa (PL), daar hebben wij het over. Dat er iets onzichtbaars is op de kaarten kan best, ben geen professional qua analyseren van weerkaarten.
Ik kijk nu live naar de radar wat ik zie in west europa (PL), daar hebben wij het over. Dat er iets onzichtbaars is op de kaarten kan best, ben geen professional qua analyseren van weerkaarten.
Ja ik praat nog steeds over de PL boven UK. Niet dat laag 955mb voor de Noorsekust welke ook kan uitgroeien tot een PL overigens...en koerst richting NL.
Tuurlijk das ook de manier ik toon alleen even aan dat het polar laagje niet in gfs staat terwijl dat wel gemeld word. ,
Tis nowcasten!! volgens mij hebben we dat woord hier nog niet gezien...,
Maar beste leden ik ga nog even genieten want volgens mij sneeuwt het hier. Ik wens jullie nog veel plezier met nowcasten en tot morgen. Ik zal morgenvroeg eens kijken of ik weer een globaal berichtje kan maken. | Gewijzigd: 29 januari 2015, 23:37 uur, door Tatanka
Klopt maar op die kaarten koerst dit PL tussen IL en UK in, en dan richting F maar actueel is de koers veel meer naar rechts.