Edit: daalt steeds verder nu. Het zou mij niet verbazen als hier wat gaat vallen dat het droge sneeuw is.
| Gewijzigd: 29 januari 2015, 17:54 uur, door reedtimmer
Voor vanavond en morgenvroeg wel interessant. GFS berekend zelfs 16cm voor het noord-oosten..
| Gewijzigd: 29 januari 2015, 18:16 uur, door Stefanv
Yup hij was vanmiddag al mooi te zien pracht laagje roberto http://www.onweer-online.nl/forum/topic/42030/sneeuwonweerskansen-week-5/450640/#message450654
Is natuurlijk gewoon de uitkomst van een berekening. Het zou kunnen kloppen. Maar HiRLAM zou ook kunnen kloppen en die laat helemaal geen sneeuw zien aankomende nacht(wat me niet waarschijnlijk lijkt).
-mod:afbeelding staat hierboven al-
| Gewijzigd: 29 januari 2015, 18:21 uur, door Stefanv
Yup hij was vanmiddag al mooi te zien pracht laagje roberto http://www.onweer-online.nl/forum/topic/42030/sneeuwonweerskansen-week-5/450640/#message450654 Idd thnx....kom net pas binnen, al twee dagen druk druk druk....dus ik heb wat tijd nodig om alles na te lezen...
Zie ik goed dat d everwachting is dat deze PL afzakt via Ierland, dan schuin over UK en dan tussen BE/NL gaat koersen ?
Waarom is deze voorspelling veel moeilijker dan andere lagedrukgebieden?
Idd thnx....kom net pas binnen, al twee dagen druk druk druk....dus ik heb wat tijd nodig om alles na te lezen...
Zie ik goed dat d everwachting is dat deze PL afzakt via Ierland, dan schuin over UK en dan tussen BE/NL gaat koersen ?
Yup gaat mooi in de kielsog mee van het hoofdlaag bij scandinavie
Waarom is deze voorspelling veel moeilijker dan andere lagedrukgebieden?
Omdat dit rapid cyclogenegis is deze ontstaand onder invloed van hoofdlaag..+ nog een aantal factoren...als het weer wat rustiger is zal ik eens een topic daar voor maken.
| Gewijzigd: 29 januari 2015, 18:25 uur, door Tatanka
Idd thnx....kom net pas binnen, al twee dagen druk druk druk....dus ik heb wat tijd nodig om alles na te lezen...
Yup gaat mooi in de kielsog mee van het hoofdlaag bij scandinavie Hij moet wel nog de schotse en engelse bergen over, indien hij actief blijft en over ons trekt kan er veel sneeuw vallen.
Yup gaat mooi in de kielsog mee van het hoofdlaag bij scandinavie
Ik moet even mijn berichten terug gaan lezen, we hadden het hier vorige week al over, maar toen was de koers vanuit IJsland rechtstreeks via de westkant van Engeland, deze kan lekker te keer gaan dit weekeinde....
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -