inderdaad, maar dat gaat de komende uren veranderen wanneer de stroming naar noordwest draait.
edti: zeer interessante ontwikkeling in gfs 12 , in deze trog ontwikkeld zich een apart laag dat blijft rondtollen boven noord nederland, hierbij word heel veel sneeuw berekent voor een gebied in groningen en drenthe. Ook erg positief trouwens voor belgie met veel sneeuw morgenvoormiddag | Gewijzigd: 29 januari 2015, 16:55 uur, door Jenss
inderdaad, maar dat gaat de komende uren veranderen wanneer de stroming naar noordwest draait.
edti: zeer interessante ontwikkeling in gfs 12 , in deze trog ontwikkeld zich een apart laag dat blijft rondtollen boven noord nederland, hierbij word heel veel sneeuw berekent voor een gebied in groningen en drenthe. Ook erg positief trouwens voor belgie met veel sneeuw morgenvoormiddag
dat het efkes wacht tot morgenmiddag, moet iemand brengen naar luchthaven.
De afgelopen dagen hebben mensen geroepen dat er gisteravond en vandaag overdag lokaal in het noorden een flink pak sneeuw kon gaan vallen.Iemand sprak over dat hij wel 10-15 cm verwachtte in het noorden. Hierdoor gingen ook veel anderen dit geloven, maar het blijkt maar dat veel mensen te optimistisch zijn. Ik verwacht vanavond ook niet of zeer lokaal een tijdelijk sneeuwdekje van een centimeter.
Ik heb het hier ook al tig keer herhaald dat men die acummulaties niet moet gebruiken tijdens buien ben de tel inmiddels kwijt...gebruik a.u.b niet die Acummulaties. Heeft totaal geen nut morgen ook niet. Maar goed vanavond nog vollop kansen. En morgen ook nog lekker nowcasten!! | Gewijzigd: 29 januari 2015, 17:00 uur, door Tatanka
edti: zeer interessante ontwikkeling in gfs 12 , in deze trog ontwikkeld zich een apart laag dat blijft rondtollen boven noord nederland, hierbij word heel veel sneeuw berekent voor een gebied in groningen en drenthe. Ook erg positief trouwens voor belgie met veel sneeuw morgenvoormiddag
Friesland ook (valt namelijk onder noord NL)? | Gewijzigd: 29 januari 2015, 17:02 uur, door Lako
Friesland ook (valt namelijk onder noord NL)?
Het meeste in deze gfs run vooral voor groningen, friesland pakt er ook wat van mee maar ik zou me er niet te hard op vastpinnen, iedere run veranderd namelijk en het is onmogelijk te voorspellen waar en hoeveel er zal vallen
Friesland ook (valt namelijk onder noord NL)?
Het meeste in deze gfs run vooral voor groningen, friesland pakt er ook wat van mee maar ik zou me er niet te hard op vastpinnen, iedere run veranderd namelijk en het is onmogelijk te voorspellen waar en hoeveel er zal vallen
Ik hoop dat er nog wat sneeuw komt, anders zou dat wel zwaar kwalitatief uitermate teleurstellend zijn
Ik hoop dat er nog wat sneeuw komt, anders zou dat wel zwaar kwalitatief uitermate teleurstellend zijn
Het verandert iedere run en ook nog tussen de runs door, ik meen vandaag nog kaartjes gezien te hebben dat ik nu onder de regen en natte sneeuw zou moeten zitten ---> nu strakblauwe lucht
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik ben voorlopig positief gestemd, die buien bij engeland lijken naar ons te komen en ze zijn serieus aan het activeren
Ik hoop vanavond voor de eerste keer thundersnow te mogen meemaken | Gewijzigd: 29 januari 2015, 17:32 uur, door Jenss
Ik hoop vanavond voor de eerste keer thundersnow te mogen meemaken
Zou leuk zijn idd . Miss een idee of de neerslagafkoeling vandaag iets is om rekening mee te houden of doet dat er niet veel toe? Want temps zijn enkel nog wat hoog
té warme temps
Ik hoop vanavond voor de eerste keer thundersnow te mogen meemaken
Zou leuk zijn idd . Miss een idee of de neerslagafkoeling vandaag iets is om rekening mee te houden of doet dat er niet veel toe? Want temps zijn enkel nog wat hoog speelt inderdaad een belangrijke rol, op de plaatsen in engeland waar het nu sneeuwt bij 0 graden was het daarstraks ook 5-6 graden
Oowh oke, hier nu 3 a 3.5 gr. en dalend, dus kan goed komen denk ik
EDIT: zoals het nu trekt zouden we, indien het activeert boven zee, ook een actiever deel kunnen meekrijgen, denk dat zo alles onder brussel tot aan namen wat minder krijgt, maar de rest moet toch een buitje meepikken. | Gewijzigd: 29 januari 2015, 17:41 uur, door thunderstorms_4ever