Een tweet van Weerplaza (07:23 - 29 jan. 2015):
Belangrijk! Morgen is er vrij lage betrouwbaarheid vd verwachting. Grote verschillen in modellen. Kaart is 12u.
| Gewijzigd: 29 januari 2015, 11:30 uur, door reedtimmer
Kouder dan normaal en sneeuw
opgesteld 11:30 uur
Vanochtend vielen er in de kop van Noord-Limburg enkele buien met natte sneeuw. In het grootste deel van Limburg bleef het droog.
Vanmiddag blijft het op de meeste plaatsen overwegend droog. Het is wisselend bewolkt. Er zijn veel stapelwolken en er gaan in de loop van de middag en vooral vanavond winterse buien met hagel en (natte) sneeuw vallen. Er is ook onweer mogelijk. Vanavond zijn ook langere perioden met sneeuw mogelijk. Daarbij daalt de temperatuur tot aan het vriespunt, en het wordt wit en glad. Tijdens lange droge perioden en af en toe zonneschijn wordt het vanmiddag maximaal 3 à 4 graden. Het is guur. Er staat een matige tot krachtige (4-6) koude wind uit ZW tot W met later op de dag tijdens winterse buien windstoten.
Vrijdag
In de nacht is het tijdens opklaringen ongeveer -1 graad. Er is ook bewolking en er zijn enkele sneeuwbuien of lange perioden met sneeuw te verwachten. Daarbij wordt het op veel plaatsen in Limburg wit en glad. De westelijke wind is matig (3).
Overdag is het half tot zwaar bewolkt. Er gaan sneeuwbuien vallen of er zijn lange perioden met sneeuw. Daarbij liggen de temperaturen net boven het vriespunt en het wordt wit en glad. Tijdens droge perioden en af en toe zonneschijn wordt het ’s middags ongeveer 3 graden. Er staat een koude matige ZW wind, rond windkracht 3
LLang nniet gezien dat l1 zo positief was voor de avond nacht zo me benieuwen
Volgens deze run stroomt er vrijdag overdag zachtere lucht binnen waardoor de kans op regen toch toeneemt, in het noorden van nederland valt net veel sneeuw, later ook in de andere streken maar dat is veel minder.
de 00 run en de 12 run zijn de meest betrouwbare want die draaien op een hogere resolutie.
Alleen al 1 model...00z en 6z kijkt u mee.
00z
lijkt wel of ze al aan het clusteren zijn ?? hou de moed erin
Dit zie ik toch ook wel gebeuren, vanaf rotterdam ongeveer zie je steeds nieuwe buien ontstaan , net even vanaf mijn werk (ede) naar huis gefietst (veenendaal) flinke hagel bui op me kop gehad.
Wat me ook opviel is dat de stroming van de buien is veranderd van noordwest naar zuidwest.
lijkt wel of alle buien boven engeland aan het clusteren zijn. | Gewijzigd: 29 januari 2015, 12:57 uur, door Richard de Vos
tussen de rode en de blauwe lijnen geen buien.
komen daar nog wel buien voor vandaag? Eigenlijk zit het antwoord in je post, het gaat over buien.
Die zijn zeer grillig, kijk maar naar onweer in de zomer, de ene plaats de volle laag, de andere plaats gewoon droog
Geduld, ze komen eraan, kijk maar eens op de sat, ze zitten momenteel boven engeland en je ziet dat ze aan het activeren zijn.
Geduld, ze komen eraan, kijk maar eens op de sat, ze zitten momenteel boven engeland en je ziet dat ze aan het activeren zijn. Dat was gisteravond ook het geval heb er niets van gezien.