Welke bron heb je hiervoor?
Geen een. Voor geen enkele specifieke plaats in Nederland wordt momenteel veel sneeuw verwacht. Het zou kunnen dat er lokaal een laag sneeuw valt, maar waar en hoe veel is nog afwachten. Kan ook makkelijk dat het overal alleen maar gaat regenen.
Geen een. Voor geen enkele specifieke plaats in Nederland wordt momenteel veel sneeuw verwacht. Het zou kunnen dat er lokaal een laag sneeuw valt, maar waar en hoe veel is nog afwachten. Kan ook makkelijk dat het overal alleen maar gaat regenen. GFS verwacht dat anders wel.. En ''overal alleen maar regen'' de komende dagen lijkt me zeer onwaarschijnlijk. | Gewijzigd: 28 januari 2015, 17:47 uur, door Stefanv
En wat lezen we inmiddels, de treinen gaan minder rijden wegens de verwachte sneeuw tussen Sittard en Heerlen etc........
Waar ik dan wel weer lichtelijk verbaasd over ben dat er op buienradar steevast REGEN staat voor de komende dagen.
Geen een. Voor geen enkele specifieke plaats in Nederland wordt momenteel veel sneeuw verwacht. Het zou kunnen dat er lokaal een laag sneeuw valt, maar waar en hoe veel is nog afwachten. Kan ook makkelijk dat het overal alleen maar gaat regenen.
De kans op regen acht ik morgen klein, overmorgen is natuurlijk een ander verhaal, dan is alles afhankelijk van de koers van het laagje.
Vindt alleen dat GFS raar en aparte kaartjes laat zien voor de cruciale dagen, zeker deze avond, dat ze sneeuw laten zien op het kf, en ook daarna volop sneeuw laten zien. Wss zoals eerder gezegd zal dit veelal gaan om natte sneeuw, waarbij het tijdelijk blijft liggen, maar is een beetje slordig om er mee om te gaan. Harmonie en Hirlam en ook wrf houden het iets realistisch en stabieler.
Kan het verkeerd hebben maar lijkt me zo...
EDIT: iemand nog wat hoop voor mijn regio hier? Vindt niet zo snel iets terug (voor morgen althans) | Gewijzigd: 28 januari 2015, 17:51 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Kletsen/Klagen:http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41633/het-grote-winter-kletstopic/450124/
Lange termijn discussie:http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41913/winter-discussie-2014-2015-deel-3/450140/
Korte termijn discussie: U zit hier goed .
Normaal sturen we bij het verplaatsen van een bericht een pb. Helaas is dat momenteel onbegonnen werk.
Willen jullie hier een beetje opletten? Alvast bedankt! | Gewijzigd: 28 januari 2015, 18:01 uur, door Stefanv
Ja, de eerste sneeuwbuien die vandaag over Engeland trokken hebben inmiddels de Noordzee bereikt en zijn op weg naar Nederland. Ik blijf vanavond wel lang op om de eerste sneeuwbui te checken. | Gewijzigd: 28 januari 2015, 18:28 uur, door just0408
Vindt alleen dat GFS raar en aparte kaartjes laat zien voor de cruciale dagen, zeker deze avond, dat ze sneeuw laten zien op het kf, en ook daarna volop sneeuw laten zien. Wss zoals eerder gezegd zal dit veelal gaan om natte sneeuw, waarbij het tijdelijk blijft liggen, maar is een beetje slordig om er mee om te gaan. Harmonie en Hirlam en ook wrf houden het iets realistisch en stabieler.
Kan het verkeerd hebben maar lijkt me zo...
EDIT: iemand nog wat hoop voor mijn regio hier? Vindt niet zo snel iets terug (voor morgen althans)
Deze is niet voor morgen maar ik wil hem toch even met je delen. Naast WRF en HiRLAM laat ook Harmonie vrijdagochtend winterse neerslag (sneeuw) zien voor west Belgie:
Benieuwd naar EC12Z straks. Zal rond 19:45 de eerste sneeuwkaarten plaatsen.
Benieuwd naar EC12Z straks. Zal rond 19:45 de eerste sneeuwkaarten plaatsen.
Bedankt . Ziet er idd nog positief uit , ook dit weekend en ma/din sneeuwkansen bij verschillende modellen, dus toch nog zeer veel om naar uit te kijken. En wat niet op de kaarten staat kan zeker nog komen, is denk ik minder teleursttellend dan iets dat op de kaarten staat en niet uitkomt . Kijk ook naar EC uit, eens kijken of die ook positief uitpakt voor morgen en daarna. | Gewijzigd: 28 januari 2015, 18:31 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Vanaf einde avond in het noorden en, vanaf vannacht in het hele land geïsoleerde winterse buien. De buien kunnen vergezeld gaan van korrelhagel en onweer. Qua sneeuw ziet het er naar uit dat het morgen tijdens de daglichtperiode vooral natte sneeuw is, zonder significante accumulatie. Mogelijk kan er even accumulatie optreden als de neerslag wat langer aanhoudt, maar zal snel weer smelten, temperaturen komen uit op 3-5 graden. In de avond is er een bovenluchtforcering in de vorm van de hoogtetrog en daarvooruit de genoemde grondtrog. De trog passeert in de avondperiode en dan kan er wel accumulatie optreden. Daarbij spelen twee belangrijke factoren een rol. In de avond stralingsafkoeling en intensievere neerslag door de forcering. Ik verwacht dat dit vooral landinwaarts enkele cm's sneeuw op kan leveren. In het westen lijkt het nog net te warm voor serieuze accumulatie.
| Gewijzigd: 28 januari 2015, 18:37 uur, door Lako
Wat ik me nu dus wel afvraag is. Kustgebieden. Tot hoever rijkt dit? Is t alleen t strand? Of bijvoorbeeld zelfs helemaal tot aan Delft? (Even provincie Zuid Holland genomen). Al die tijd hoor ik verschillende berichten over mijn stad Gouda. Ene keer is t t midden, dan weer t westen. Ben nu toch wel benieuwd wat t nou is. Weet alleen wel dat ik altijd pech heb qua t weer dat ik wel wil hebben. Dus iemand?
- afbeelding -
Vraag me alleen af wat het verschil is tussen sneeuw en (droge) sneeuw.
Pas geldig vanaf morgenavond 20:00 uur!