Ik vind het nogal enthousiast allemaal. mijn gevoel zegt dat het allemaal een trieste bedoeling wordt met een hoop natte sneeuw en pap. Kan er niet echt vrolijk van worden..... Vies weer ben ik bang!
Waar woon jij dan? Haha in het zelfde Enschede als jij. Maar zie het ook liever anders hoor!!!
http://www.weerplaza.nl/actueel/grafieken-per-meetpunt/hoek+van+holland/13970/afgelopen-12-uur
*plaatje sneeuwdek*
In NL.... | Gewijzigd: 28 januari 2015, 15:54 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Moeilijk te zeggen. Sneeuwbuien zijn nog moeilijker te voorspellen dan een sneeuwfront. Spannend wordt het in ieder geval wel. Sneeuwbuien kunnen behoorlijk heftig zijn.
Citaat van thunderstorms_4ever, woensdag 28 januari 2015, 15:53 uur Citaat van De Friese Weerman, woensdag 28 januari 2015, 15:51 uur Dus als het een beetje mee zit ligt er morgenavond bijna over een sneeuwdek van enkele cm.
*plaatje sneeuwdek*
In NL....
Nou ook 1 voor Belgie dan..
WRF06Z sneeuwdek vrijdagochtend:
Zo zie je maar het kan alle kanten op met die sneeuwbuien. | Gewijzigd: 28 januari 2015, 16:01 uur, door Stefanv
*plaatje sneeuwdek*
In NL....
Tja, wij Friezen vergeten jullie Belgen wel eens. Is zo verweg
bodems bij de pizzaboer zijn warm ,hier blijft het zo liggen na intense en zwaardere neerslag in vorm sneeuw
hebben dit afgelopen zaterdag wel vernomen
bodems bij de pizzaboer zijn warm ,hier blijft het zo liggen na intense en zwaardere neerslag in vorm sneeuw
De bodemtemperatuur zit wel goed. Hagel bleef net ook goed liggen bij 8 graden.. En gaat nog wel wat lichte vorst overheen de komende nachten.
En zoals we hieronder kunnen zien. Het kan snel gaan met de temperatuur in hevige neerslag(west nederland nu nog maar 3.5 graden). Laat die sneeuwbuien maar komen!
| Gewijzigd: 28 januari 2015, 16:16 uur, door Stefanv
De bodemtemperatuur zit wel goed. Hagel bleef net ook goed liggen bij 8 graden.. En gaat nog wel wat lichte vorst overheen de komende nachten.
En zoals we hieronder kunnen zien. Het kan snel gaan met de temperatuur in hevige neerslag(west nederland nu nog maar 3.5 graden). Laat die sneeuwbuien maar komen! waarna het weer stijgt...
Hier is de hagel op de grpnd alweer verdwenen, alleen op de auto en de kliko ligt nog wat
Bodemtemperatuur speelt zeker een rol, of er nou natte of droge sneeuw valt, als de grond boven 0 is (en dat is ie) smelt er wat weg aa de onderkant. sneeuw, zeker droge, isoleert best goed, koude lucht heeft bij een sneeuwdek veel minder invloed op de ondergrond Dus warme ondergrond en temperaturen boven 0 overdag, nee geen maagdelijke mooie witte sneeuw voor langer dan een paar uur.
Nou??
Vreemd genoeg maakt de NS en Prorail zich ook niet druk.
Normaal gesproken zijn ze al in paniek bij de eerste sneeuwvlok maar nu gebeurt er helemaal niets.
Het kan natuurlijk meevallen maar het lijkt me toch wel van groot belang dat de mensen tijdig geinformeerd worden.
Niet iedereen leest een forum zoals O-O. Natuurlijk maakt de NS zich niet druk. Ik vind het zeer opvallend dat ze nu al een aangepaste dienstregeling voor morgen toepassen.
Ik denk dat het eerste sneeuwdek zich op zijn vroegst morgenavond zal aandienen, ergens lokaal in het (noord)oosten.
Het lijkt alsof sommigen hier verwachten dat driekwart van Nederland vanavond al of morgen wit zal zijn.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/morgen-minder-treinen-vanwege-sneeuw
Grappig.
Eerder vanmiddag vroeg ik me hier al af waarom de NS en ProRail zo onbezorgd waren.
via Twitter liet men weten de weerberichten in de gaten te houden.
Nu, zo rond 16:30, krijg een ook een melding van de NS over een aangepaste dienstregeling.
Het wachten is nu nog op een waarschuwing voor gevaarlijk weer door het KNMI.
En dan bedoel ik vwb sneeuwval en gladheid, niet de wind.
De Telegraaf zegt hierover:
Treinreizigers moeten donderdag rekening houden met een flink aantal uitgevallen treinen. De NS schrapt 20 procent van de geplande ritten in verband met het verwachte winterweer. Mensen moeten rekening houden met een langere reistijd, vaker overstappen en drukte in de trein. | Gewijzigd: 28 januari 2015, 16:44 uur, door Han