Morgenavond random kaarten.
| Gewijzigd: 28 januari 2015, 11:04 uur, door Tatanka
Is toch wel zeer opvallend idd, kan niet zijn dat ze een fout over hoofd zien, want elke run komt het terug, maar aan de andere kant ook vreemd dat de andere modellen dan geen sneeuw laten zien bij ongeveer dezelfde gunstige waardes.Ofwel overschat GFS het, ofwel onderschatteen de andere modellen het.
EDIT : zie dat Harmonie ook al een signaal, mooi dat GFS toch niet alleen staat | Gewijzigd: 28 januari 2015, 11:05 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
NEERSLAG: Lokaal al lichte (mot)regen. Overdag op meer plaatsen nu en dan (mot)regen, met name in de middag. Op het koufront kortdurend een sterk verhoogde buiige intensiteit. Harmonie berekent enkele ontladingen en gezien de onstabiliteitsdiepte op het front en de positie van de jet is dit zeker een realistische mogelijkheid. Achter het koufront, met name in het noorden enkele (winterse) buien, vanaf donderdag in de loop van de nacht neemt ook elders de kans op winterse buien toe. In de kustgebieden bestaat het winterse karakter vooral uit korrelhagel of mogelijk ook natte sneeuw, verder landinwaarts neemt de sneeuwfractie verder toe.
knmi | Gewijzigd: 28 januari 2015, 11:06 uur, door onweerwoudenberg
| Gewijzigd: 28 januari 2015, 11:08 uur, door Tatanka
Lijkt idd wat overschat voor wat ze vanavond laten zien, miss zoals Harmonie laat zien enkel natte sneeuwbuien (plaatselijk droge), en voor erna heb ik er een hard hoofd in, sneeuwbuien omzeilen mijn regio hier volgens de kaarten, in een brede strook van grens NL tot aan Wallonië, daarna wat meer in vlaanderen maar nog steeds niet hier. Blijft nowcasten, maar denk dat bijna alle modellen dit aangeven, zelfs morgenavond dus gaat nipt worden. wrf en harmonie vallen nog mee, maar GFS en Hirlam laten het zo goed als zeker langs mij gaan .
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
- Op het einde van de nacht is er al opnieuw kans op enkele winterse buien, in het centrum en het oosten van het land zelfs sneeuwbuien.
- Donderdag: in de loop van de namiddag en avond worden dat frequente en meer actieve buien met zelfs kans op een donderslag. In het westen en aan de kust zijn dat winterse buien met regen, korrelhagel, smeltende sneeuw of soms sneeuw
- In de loop van de nacht: over heel het land korte sneeuwbuien mogelijk
- Vrijdagochtend trekt een nieuwe buienlijn van west naar oost over het land met veel bewolking en smeltende sneeuw of sneeuw in de lage streken
- Zaterdag en zondag blijven wisselvallig met soms winterse buien maar ook droge perioden met opklaringen
KF
- kustgebieden: 90-110 km/h, uitschieters tot 120 km/h mogelijk
- Landinwaarts tot 100 km/h
Na KF concentreren de windstoten zich op de regio's
- Noord Holland
- Friesland
- Flevoland
- Groningen
Windstoten tussen 75-100 km/h na KF nog steeds mogelijk in de bovengenoemde regio's
In stevige buien kunnen deze windstoten ook veder landinwaarts voorkomen!
Volgens Buienradar gaat het vanavond daadwerkelijk sneeuwen. Of het natte sneeuw is weet ik niet... spannend.
Dit zal dus van GFS zijn. Het is zeer waarschijnlijk dat dit niet uitkomt. Zou niet verkeerd zijn uiteraard. Mogelijk zouden er wel losse winterse buien kunnen vallen. | Gewijzigd: 28 januari 2015, 12:58 uur, door reedtimmer
Volgens Buienradar gaat het vanavond daadwerkelijk sneeuwen. Of het natte sneeuw is weet ik niet... spannend.
Dit zal dus van GFS zijn. Het is zeer waarschijnlijk dat dit niet uitkomt. Zou niet verkeerd zijn uiteraard. Draait Buienradar op dan op GFS?
de wind is alvast goed aan het aantrekken !
I don't know. Maar GFS laat wel vanaf een uur of 7 sneeuw zien.
I don't know. Maar GFS laat wel vanaf een uur of 7 sneeuw zien.
We zullen het zien