Mijn naam is Joyce, 39 jaar en woon in Helmond. Ik ben getrouwd en heb twee kinderen.
Zolang als ik me kan herinneren ben ik geïnteresseerd in natuur en weer fenomenen, niet alleen hier, maar ook "spaceweather". Ik ga dan ook dagelijks "mijn" sites na hoe alles ervoor staat. Zo kwam ik ook hier terecht en na een hele tijd enkel alles mee gelezen te hebben, besloot ik een account te maken (Dat ging niet helemaal soepel, ben compleet a-technisch, maar met hulp ben ik er dan toch,yes!).
Ik ben niet alleen gek op een spectaculair onweer, maar elke lente volg ik ook de stormchasers in Amerika. Zij hebben tegenwoordig bijna allemaal een webcam in de auto. Dan ben ik helemaal in mijn element (zolang er geen huizen worden geraakt uiteraard).
Ook hier gaan de gordijnen open en pak ik de camera erbij als we een mooie onweersshow krijgen, of ik spring naar buiten. Desalniettemin hou ik niet van dat grijze natte weer, waar je niet de opbouw van de wolken kunt zien, geef me dan maar een graadje of 25, dat we lekker kunnen bakken, badderen en bbq-en.
Tot zover...Wil je meer weten, dan hoor ik het wel.
Welkom op het meest gezellige forum van het weer.
We zijn zowat buren, ik woon in Nuenen.
Dus als de bui tussen ons in hangt,.. kunnen we die van beide zijden bekijken.
Dat moet toch mooie foto's opleveren, toch ?.
Greetzzzz, en succes met de hobby.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder