Voor morgen zien we met name boven de noord-oostelijke wadden weer een 9bft terug (Veelal 8bft). Elders langs de kust en in het ijsselmeergebied stormachtig 8bft. Aandachtspunten zijn de windstoten langs de kust zelfde als vandaag tot veelal tot 100 km/u.(Op/rond koufront uitschieters 110+km/u). Boven land is eveneens zelfde waardes als vandaag 75-90km per uur..op koufront tot 100km/u maar op een veel groter vlak.(Zie ook waarschuwingen geel voor gans het land).
Morgen kunnen de windstoten dus nog wat opgeschroeft doormiddel van het koufront die onstabiel van opbouw is. Kijken we naar harmonie en Wrf4km zien we dat die golvend van patroon is. Dus hij pikt echt op de actieve plukken die uitschieters er uit het zijn immers windstoten.
Waarom pak ik hier niet de Ec en Gfs voor,en bovengenoemde modellen wel. Omdat deze modellen het convectieve belichten en Ec en Gfs niet. Die modellen zijn meer uitgestrijkt met neerslag/windstoten. Buiten het koufront om kan je ze goed aanhouden zoals vandaag bijvoorbeeld. Met een koufront op programma schakel ik dus over op die modellen.
Koufront morgen 12z.
KF harmonie.
Wrf4km koufront trekt sneller door dan harmonie.
Mvg niels.
Edit Callie-p : opgelost.
| Gewijzigd: 10 januari 2015, 11:15 uur, door Callie-P
*hop* 104 op Vlieland
En 93 in de provincie Groningen vind ik toch best hoog, zeker als de westkust in vergelijking nog lager is.
Kan iemand mij aub trouwens uitleggen hoe je een zuidwester krijgt als er een laag bij Schotland ligt?
Dan zou ik toch eerder Noordwest verwachten. Of komt dat nog?
*hop* 104 op Vlieland
En 93 in de provincie Groningen vind ik toch best hoog, zeker als de westkust in vergelijking nog lager is.
Kan iemand mij aub trouwens uitleggen hoe je een zuidwester krijgt als er een laag bij Schotland ligt?
Dan zou ik toch eerder Noordwest verwachten. Of komt dat nog? Omdat we niet zo zeer met het laag zelf te maken hebben maar met een oclussie front komende van..en het golvende patronen heeft. Op dat front komende vanuit west zitten er weer verschillen in de windrichting dus variabel. (Correct me if am wrong).
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een occlusie eigenlijk van origine een complex samengesteld frontaal systeem, maar te herkennen aan een thetaW850 rug) trekt komende uren van west naar oost over het land. De occlusie behoort bij een diep stormlaag dat over de Noorse Zee naar Scandinavië trekt.
PS: mods ik kan backspacen wat ik wil maar die kaart blijft erin staan.
| Gewijzigd: 9 januari 2015, 10:54 uur, door Tatanka
Rechtstreeks van van de KNMI website afgehaald. | Gewijzigd: 9 januari 2015, 16:44 uur, door reedtimmer
Nou, hier heb ik ook code rood van weather pro
ja klopt idd ik heb deze app nog niet zo lang. Ben er nu achter hoe je het kaartje kunt zien