De eeuwige herfst komt denk ik iedereen wel de strot uit bah.
maar we zullen zien wat de komende paar weekjes nog geeft, vorst met een strak blauwe hemel of zo verder kwakkelen......
Ec gaat na volgend weekend voor zachter weer, wel met temperaturen nog steeds iets onder normaal.
Er zijn ook nog genoeg leden die kiezen voor winters weer. Gelukkig spreken we hier nog over LT
Om even het langjarige gemiddelde te nemen:
- Januari: 3,1 graden
- Februari: 3,3 graden
Als je gewoon dingen gaat roepen, dan kan dit ook steeds in het winterkletstopic
| Gewijzigd: 1 februari 2015, 20:24 uur, door Sven
Elfstedentocht 1985 werd geschaatst op 21 Feb
Elfstedentoch 1986 werd geschaatst op 26 Feb
Effe om iets duidelijk te maken ........
Elfstedentoch 1986 werd geschaatst op 26 Feb
Effe om iets duidelijk te maken ........
Nou de signalen duiden er nou niet echt op dat we die extreme kant opgaan. Ookal is dit lange termijn deze extremen zijn niet te doen met de huidige kaarten! En natuurlijk afschrijven doe ik het niet we kunnen best nog wel wat winter gaan krijgen.... | Gewijzigd: 1 februari 2015, 21:51 uur, door Sven
Dat heeft er niets mee te maken eigenlijk, 'Een beetje het voorjaar in kunnen gaan' is wel ruim overdreven voor zo'n koude maand. Het 'voorjaar' is meer eind maart, de koude komt meestal pas in januari op gang, en in februari is er denk ik de meeste kans om de gehele maand kou te hebben. Zeker met de huidige kaarten dit zeker wél, het gemiddelde zegt nooit iets definitief over de realiteit. Kijk maar naar de pluimen van 2012, die lieten ook niet 7 dagen op voorhand zien wat we uiteindelijk gingen krijgen
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik denk dat het venijn van deze winter toch (weer) in de staart zit. kouse eind feb, en een sneeuwerige overgang naar de lente in maart.
Ja op 5km hoogte roberto.. een milde ietwat zachte (pedis)sambal lucht in deze setting overdag. Wel wat kou opties in de nachten | Gewijzigd: 2 februari 2015, 10:05 uur, door Tatanka
Dag ervoor;