Zeker als we zien hoe moeilijk het momenteel is om een paar uur vooruit te voorspellen
Heb het ook net gezien :p Maar hij zij wel zoals het er nu naaruit ziet, dus het zal wel nog een paar keer veranderen denk ik zo
Vandaar ook mijn 2e zin in mijn post
De pluim is op termijn warmer geworden maar daarna lijken de kansen op ijsdagen serieus toe te nemen.
Maar die oper die blijft steeds de warme uitbijter...
Pluim noordoost
Is nog de pluim van afgelopen ochtend volgens mij? En voor noord-oost.
Edit svenne: link klikbaar gemaakt | Gewijzigd: 29 januari 2015, 22:04 uur, door Sven
Die bult plaatsen we gewoon bij de sneeuwsignalen
er zijn al eerder pluimen en kaarten geweest die na vandaag weinig neerslag laten zien, althans in vergelijking met vandaag. Ook de sneeuwgrafieken die een paar keer gepost waren, iedereen had het over wat er vandaag en morgenochtend allemaal zou vallen, niemand dat het daarna veel minder zou zijn. Jij bent voor zover ik kan nagaan zo niet de eerste, dan wel één van de eersten.
Realiteit moeten we ook onder de ogen durven zien
2 dagen geleden waren er voor maandag/dinsdag nog grote sneeuwsignalen die gisteren al minderden en er nu bijna volledig uit zijn.
Edit: hier even het nieuwe sneeuwgrafiekje met weinig kansen op sneeuw. Enkel maandag een iets grotere kans, maar geringe hoeveelheden.
Maar kan natuurlijk nog steeds veranderen
| Gewijzigd: 29 januari 2015, 23:15 uur, door Sven
...
Al sik heel diep in mijn geheugen graaf, ik ben per slot va rekening al 50, dan ben ik het niet geheel met de strekking van je stukje eens. Ja voor de jongeren onder ond die pas de laatste jaren winters besust mee hebben gemaakt lijkt het alsof we nu opeens niks hebben maar ook vroeger hebben we jaren achter elkaar gekwakkel gehad. Wat we nu mee maken lijkt op het weer van de meeste winters die ik bewust heb meegemaakt.
Alleen, ondertussen zijn er weer meer mensen bijhekomen, meer mensne op de weg (kijk maar naar de toename van het aantal autos op de weg) toen ik nog als studentje met de trein ging was het luxe als er op "mijn" trajecten twee treinen per uur gingen, nu moeten dat er opeens 4 zijn, minstens. En zo zijn er meer zaken die ook een rol spelen.
Maar dat is en blijft koffiedikkijken! KMI verwacht wel frisse dagen volgende week, sneeuwsymbooltjes staan er iedere dag wel op, dus kan nog alle kanten uit (maar fris blijft het al zeker!)
Tot woensdag maxima rond 2 of 3 graden in het centrum van het land. Vanaf donderdag draait de wind naar noordoost en wordt het kouder en liggen de maxima in de buurt van het vriespunt.
Ze geven trouwens maar beperkte minima uit voor de Ardennen, met zo een sneeuwdek zal het toch een pak kouder worden vermoed ik.
1085 hpa!!!!! Onbeschoft hoog! het record staat op 1083,8 hpa
Edit svenne: link klikbaar gemaakt | Gewijzigd: 30 januari 2015, 20:11 uur, door Sven