Ziet er goed uit dus. Zondag en maandag ongeveer dezelfde kaarten.
klopt dus niets van de regen signalen van ec want regen bij -0 graden, dat lijkt me sterk bij koude bovenluchten.
Nee lijkt inderdaad niet te kloppen. Zondag zelfs een ijsdag mogelijk. Koude run tot het einde.
kwamen die nou rond 10/11 uur? dacht zoiets
Jeps
Kan zelf richting -30 gaan . Hangt er gewoon vanaf hoeveel sneeuw er ligt, in hoeverre koude lucht wordt toegestroomd en belangrijk ook, vanwaar deze komt. Ook de bewolking doet veel. Als er een sneeuwdek ligt, bij een heldere hemel, en er wordt droge arctische/poollucht aangevoerd rechtstreeks vanuit de pool, dan krijg je makkelijk zo'n temps (kijk maar naar rusland, canada, etc). Wij hebben het hier moeilijk op deze hoogte door de zee die ertussen zit + de afstand. Enkel in de Alpen wordt dit makkelijker gehaald, vanwege de hoogtes daar. Maar ook in de ardennen halen we die waarden, zolas vorige december dacht ik(?) Toen ging het ook vlot richting -20 (denk min. van 17 of 18 gemeten). Beste voorbeeld is 2012, met toen temps onder -20/ -25 (Hoge Venen)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Zeiden ze 27 december ook.. Toen lag hier het meeste ongeveer .. 17 cm
Owww met gemak zekers met een goed sneeuwdek weinig wind en opklaringen -30 wel zelfs... in de alpen helemaal-35/40 is daar regelmatig gemeten.
| Gewijzigd: 26 januari 2015, 22:18 uur, door Tatanka
Onderstaande link geeft je alle pluimen vanaf 2004 (GFS , ook EPS = ECMWF )
http://weer.rosdorff.net/
EDIT: Uitleg link --> Je klikt linksboven op "Weerkaarten", en vervolgens links-midden op "Archief EPS-pluim en GFS Ensembles" | Gewijzigd: 26 januari 2015, 22:15 uur, door thunderstorms_4ever
Onderstaande link geeft je alle pluimen vanaf 2004 (GFS)
http://weer.rosdorff.net/
Sorry, Thunderstorms_4ever. Ik wilde 'like' klikken maar klikte per ongeluk 'dislike'. Dank voor de link. | Gewijzigd: 26 januari 2015, 22:15 uur, door just0408
Geeft niets hoor Heb de uitleg even onder de link gezet moesten er personen zijn die het niet 'direct' krijgen te zien (inclusief mezelf ).
EDIT : Tatanka, ging jij nog een kleine update brengen over de kaartjes van vanavond (Harmonie, Hirlam en WRF) of een beter zicht vanaf morgen? Ook andere leden die zich daar nog gaan over buigen?
Mag ik vragen welke pluim, en waarom dan?
Owww met gemak zekers met een goed sneeuwdek weinig wind en opklaringen -30 wel zelfs... in de alpen helemaal-35/40 is daar regelmatig gemeten.
Thnx! We houden hem in de gaten! Enige tips welk model nu op de langere termijn het meest betrouwbaar is aangaande de temps? Heb de verantwoordelijkheid gekregen voor 80 collega's een dag te gaan wintersporten in Duitsland te organiseren. Bij -30 laat ik ze toch maar ff een extra truitje mee nemen