Theta-e onder de drempel waarde...Dp's de helft beter als de afgelopen weekend kans toen er op het eind gewoon droog sneeuw viel +intensiteit veel hoger.
| Gewijzigd: 26 januari 2015, 17:38 uur, door Tatanka
Kijk ook naar het gemiddelde. Die hebben het standaard al op 0-2 zelfs vorst gemiddeld dat vind ik te doen igg.
Dit is nou een goed voorbeeld waneer de pluim goed van pas komt!!!!!! | Gewijzigd: 26 januari 2015, 17:56 uur, door Tatanka
In het westen helaas regen en natte sneeuw. Is simpelweg te warm daar met zo'n 5 graden.
Met zo een lage diktewaarden en theta's valt de neerslag donderdag ochtend volgens mij gewoon overal als droge sneeuw, misschien dat vlak aan de kust het natte sneeuw is maar dat betwijfel ik.
Theta-e onder de drempel waarde...Dp's de helft beter als de afgelopen weekend kans toen er op het eind gewoon droog sneeuw viel +intensiteit veel hoger.
Donderdag gedurende de nacht valt gewoon droge sneeuw ook in het westen ook in Zandvoort.
De modellen houden geen rekening met de specifieke Nederlandse kust, zandgronden die 'savonds en nachts meer afkoelen dan klei.
Condities voor sneeuw zijn deze keer uitstekend.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Donderdag gedurende de nacht valt gewoon droge sneeuw ook in het westen ook in Zandvoort.
De modellen houden geen rekening met de specifieke Nederlandse kust, zandgronden die 'savonds en nachts meer afkoelen dan klei.
Condities voor sneeuw zijn deze keer uitstekend.
Mooi stukkie Roberto
In het westen helaas regen en natte sneeuw. Is simpelweg te warm daar met zo'n 5 graden.
Met zo een lage diktewaarden en theta's valt de neerslag donderdag ochtend volgens mij gewoon overal als droge sneeuw, misschien dat vlak aan de kust het natte sneeuw is maar dat betwijfel ik. Inderdaad ik denk dat je deze situatie niet kan vergelijken met bijvoorbeeld afgelopen 27 december waarbij er kletsnatte vlokken uit de lucht vielen die moeilijk bleven liggen..de situatie in de lucht is deze keer zo gunstig dat de sneeuw 'droog' de grond bereikt en de temperatuur tijdens zo n bui zeer snel zal zakken
Oud(06Z run)
Nieuw(12Z run)
Dat lijkt me in ieder geval al een positieve verandering!
En deze is ook wel leuk voor donderdag:
Spannende dagen! Laten we hopen dat het een keer super uitpakt voor ons. | Gewijzigd: 26 januari 2015, 18:30 uur, door Stefanv
Nou kom maar op met die dagen..ik houd wel van felle sneeuwbuien waarbij het binnen een kwartier helemaal wit is.
Misschien dat de temperaturen nog wat achterblijven door veel bewolking en/of de sneeuw die gaat vallen. Tijdens de vorige paar koude dagen voorzagen EC en GFS ook 1/2 graden boven nul, terwijl het 2 dagen achtereen gewoon bleef vriezen. Wie weet is dit juist wel de aanzet naar een nog koudere periode, kortom ik kijk er naar uit!
Nieuw(12Z run).
-afbeelding-
Ik probeer vanavond nog even met een update te komen Super! Zal ik straks de kaarten van EC posten. Hopelijk een prachtige run! De run vanochtend liet sneeuwbuien zien met 10cm per uur op donderdag.. Dan kan het snel gaan.
| Gewijzigd: 26 januari 2015, 18:50 uur, door Stefanv
Super! Zal ik straks de kaarten van EC posten. Hopelijk een prachtige run! De run vanochtend liet sneeuwbuien zien met 10cm per uur op donderdag.. Dan kan het snel gaan.
Toch spijtig die schaduw van engeland waardoor we hier in belgie wat minder sneeuw lijken te krijgen.