Hou eens op met die regen man we willen nu ook wel eens een keer sneeuw.
Kortweg zitten we hier ook met zen allen te hopen op wat sneeuw, en snap ik zeker de frustratie na al die kansjes die nog moeilijker in praktijk zijn dan voor hier, maar hier is het momenteel niet beter .
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Zou kunnen maar in deze run niet heel veel sneeuw op zaterdag:
Ah ok. Ben verder zeer benieuwd naar de pluim. | Gewijzigd: 25 januari 2015, 21:13 uur, door reedtimmer
.
Citaat van reedtimmer, zondag 25 januari 2015, 21:12 uur Citaat van Stefanv, zondag 25 januari 2015, 21:10 uur Citaat van reedtimmer, zondag 25 januari 2015, 21:07 uur Zaterdag trekt er een super laagje over Nederland volgens EC. Deze zou veel sneeuw kunnen brengen toch? Zou kunnen maar in deze run niet heel veel sneeuw op zaterdag:
Ah ok. Ben verder zeer benieuwd naar de pluim. Dat laagje hou ik al steeds in de gaten...dit laag komt namelijk rechtstreeks vanuit de poolstreek, nu is de vraag hoe gaat deze precies ontwikkelen boven zee, zo'n kleine laag kan namelijk uitgroeien tot een koudecycloon.
Berichten samengevoegd door svenne
Svenne waarom doe jij dit ? Dit zijn twee afzonderlijke berichten...gisteren deed je dit ook al. ): | Gewijzigd: 25 januari 2015, 22:19 uur, door Roberto Koopman
Edit svenne: link klikbaar gemaakt | Gewijzigd: 25 januari 2015, 21:56 uur, door Sven
Ja maar daar is een logische verklaring voor,je heb sowieso de midden pluim...en ook al pak je de westelijke pluimen het zijn buien die zijn niet te peilen in een pluim.
Soms snap ik je ook niet heb je positiever gezien bij slechtere pluimen...hahahah
| Gewijzigd: 25 januari 2015, 22:28 uur, door Tatanka
Fijn
Bedankt voor deze inhoudelijke bijdrage
Ja maar daar is een logische verklaring voor,je heb sowieso de midden pluim...en ook al pak je de westelijke pluimen het zijn buien die zijn niet te peilen in een pluim.
Soms snap ik je ook niet heb je positiever gezien bij slechtere pluimen...hahahah
Haha de pluim is op zich niet zo slecht kan alleen maar beter worden, maar qua sneeuwkansen had ik de pluim iets hoger ingeschat.
En oja nog een vraagje voor de technische mensen onder ons... Ik kan sinds weken al niet meer op onweer-online op chrome... En gebruik toch het liefst deze browser, wie oh wie heeft daar een oplossing voor? Als ik onweer-online intyp dan gebeurt er niks.
MrKos, jazeker vanaf maandwissel gaat de beer los....ik zou vast je schaatsen laten slijpen...
@Roberto; Zie je nog steeds ergens een beer die los gaat? (serieuze vraag, geen cynische o.i.d!)
Haha de pluim is op zich niet zo slecht kan alleen maar beter worden, maar qua sneeuwkansen had ik de pluim iets hoger ingeschat. De buien die op progamma staan zijn zeer convectief...tevens is er kans op geclusterde cellen. Die kunnen zomaar nou doe maar een gok 10,12cm opleveren. Maar uiterraad ook slechts 3/4/5cm..dat moeten de korte termijn modellen gaan bepalen.Gfs en Ec zijn wel redelijk toe in staat om in globaal opzicht wat accumulatie te laten zien. Maar met onstabiliteit op de kaarten schakel ik over op harmonie en met name Wrf4km beiden moeten nog binnen komen. Helaas dus we zullen tot dinsdag middag/avond moeten wachten om een inzage hierin te krijgen voor donderdag. Tot die tijd verwacht ik eerlijk gezegt geen spannende dingen op de Ec/gfs pluim qua neerslag.
Kijk alleen al waar Wrf mee komt aan onstabiliteit. Vanmiddag ook al in de update gezegt toen nog met de ochtend run. Ook gfs en Ec gaan mee maar met iets minder cape
| Gewijzigd: 25 januari 2015, 22:54 uur, door Tatanka
Edit svenne: link klikbaar gemaakt | Gewijzigd: 26 januari 2015, 09:28 uur, door Sven