Bron, twitter @buienradars:
Niet getreurd zoals de kaarten er nu voorstaan, feb. op uitgebreide schaal sneeuw van west tot oost | Gewijzigd: 24 januari 2015, 16:20 uur, door Richard Surilatu
Eerst nog ff genieten van een spannend aantal weken met kans op winter! | Gewijzigd: 24 januari 2015, 20:06 uur, door BjornOnweer
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
hebben er weer een run uitgespuugd, om weer van af te likken...zoals eerder gezegd men is in de winter vaak trendsetter, en wat er nu weer op de menukaart staat als afhaalmaaltijd is sneeuw, met sneeuw, en kroepoek elbij.
Het kan wel eens vanaf donderdagnacht (misschien woe avond al) ruim 24uur achtereen gaan sneeuwen, in het gehele land.
O ja hoe heet die weerman van RTL ook alweer die vanavond om 20uur mijn woonkamer binnen kwam tetteren... ? psst niet zeggen hoor maar as woensdag wordt het geen 8 graden..het wordt maximaal maar 5 graden, wellicht iets lager zelfs...
Allemaal angevoerd door randstoringen >omvangrijk laag tussen ijsland en scandinavie.
Dauwpunten en theta-e 850hpa temps beginnen naar de nacht van donderdag pas te lopen. Dus voor de mogelijke sneeuwval woensdag overdag kan nog flink wat bijgeschroeft worden. Ook alleen Gfs laat dit momenteel zien...Ec gaat meer voor donderdag.
| Gewijzigd: 24 januari 2015, 21:51 uur, door Tatanka
Tatanka, de GFS 18Z zal hier meer duidelijkheid over gaan geven, al is het de GFS 0Z run die de toon moet gaan zetten.
Die storing bij Groenland op GFS 12Z 78+ zal iets moeten zakken de komende dagen, waardoor de jetstream iets zuidelijker komt te liggen, GFS 12Z drukt hem al verder dan de eerdere runs lieten zien. Als het stormfront meer over Noord Frankrijk komt te liggen, dan zal het al eerder kunnen gaan sneeuwen.
zal wat zijn 1 volle dag sneeuw , ik ga{ p,s buien of constant ?} We praten hier nog steeds over een redelijke afstand tot woe/donderdag. We gaan globaal naar de korte termijn modellen werken die zullen maandag al inzage geven over woensdag in iedergeval. Mischien straks even een betere glimp van Gfs 18z over sneeuwval woensdag middag.
| Gewijzigd: 24 januari 2015, 22:19 uur, door Tatanka
zal wat zijn 1 volle dag sneeuw , ik ga{ p,s buien of constant ?} We praten hier nog steeds over een redelijke afstand tot woe/donderdag. We gaan globaal naar de korte termijn modellen werken die zullen maandag al inzage geven over woensdag in iedergeval. Mischien straks even een betere glimp van Gfs 18z over sneeuwval woensdag middag.
Het valt net binnen de 5 daagse termijn wat ik zelf redelijk betrouwbaar vind.
Stuur ze dadelijk even door!