Die wordt niet gehaald.
EC zal zaterdag 0Z bijdraaien.
Later meer...
Met beide berichten ben ik het niet eens.
1. Lentedag op donderdag? Nog lang niet zeker. Het gemiddelde komt nu op 6 graden uit, wat voor mij lang geen lente is. Er zijn weliswaar leden die richting de 10 graden gaan, maar ook naar de 4. Even afwachten dus.
- EC zal zaterdag 0Z bijdraaien? Een loze kreet. Niemand, maar dan ook niemand ter wereld kan voorspellen of en wanneer EC gaat bijdraaien. Je zet er wel bij; later meer, maar je kunt daar simpelweg niets zinnigs over zeggen.
Maar ik ben benieuwd, overmorgenochtend komt er dus een omslag..
Citaat van OnweerHoogkarspel, donderdag 22 januari 2015, 22:56 uur Met beide berichten ben ik het niet eens.
1. Lentedag op donderdag? Nog lang niet zeker. Het gemiddelde komt nu op 6 graden uit, wat voor mij lang geen lente is. Er zijn weliswaar leden die richting de 10 graden gaan, maar ook naar de 4. Even afwachten dus.
- EC zal zaterdag 0Z bijdraaien? Een loze kreet. Niemand, maar dan ook niemand ter wereld kan voorspellen of en wanneer EC gaat bijdraaien. Je zet er wel bij; later meer, maar je kunt daar simpelweg niets zinnigs over zeggen.
Maar ik ben benieuwd, overmorgenochtend komt er dus een omslag.. Lees eens zijn post op de vorige pagina, ik denk dat hij zich daarop baseert.
Oja, laat ons nu gewoon hopen dat hij gelijk heeft
Berichten samengevoegd door svenne
Verder komt er Arctische lucht boven centraal europa.
Nog even over dit bericht van eventjes terug. Een leerzaam bericht, dat voorop.
Waar veel mensen zich, denk ik, in vergissen is de betekenis van deze kaart. Het diepblauwe boven Europa, en ook boven ons hoofd, heeft in principe niets te maken met koude lucht. Misschien bedoelt Roberto dit wel, of denken mensen dat Roberto dat bedoelt; het klopt dus in ieder geval niet.
Het blauw geeft aan dat de luchtdruk ruim onder normaal is. Wij hebben dus vrij lage druk boven ons hoofd. Dit kan, bij een goede ligging van het laag, wel een noordelijke stroming tot gevolg hebben. Deze noordelijk stroming brengt frisse, geen serieus koude, lucht met zich mee. Wel zijn er, bij een goede ligging dus, bijvoorbeeld sneeuwbuien mogelijk. Allemaal nog veel te ver, maar waar het me om ging is dat het blauw geen temperatuur aangeeft.
Verder komt er Arctische lucht boven centraal europa.
Nog even over dit bericht van eventjes terug. Een leerzaam bericht, dat voorop.
Waar veel mensen zich, denk ik, in vergissen is de betekenis van deze kaart. Het diepblauwe boven Europa, en ook boven ons hoofd, heeft in principe niets te maken met koude lucht. Misschien bedoelt Roberto dit wel, of denken mensen dat Roberto dat bedoelt; het klopt dus in ieder geval niet.
Het blauw geeft aan dat de luchtdruk ruim onder normaal is. Wij hebben dus vrij lage druk boven ons hoofd. Dit kan, bij een goede ligging van het laag, wel een noordelijke stroming tot gevolg hebben. Deze noordelijk stroming brengt frisse, geen serieus koude, lucht met zich mee. Wel zijn er, bij een goede ligging dus, bijvoorbeeld sneeuwbuien mogelijk. Allemaal nog veel te ver, maar waar het me om ging is dat het blauw geen temperatuur aangeeft.
Dat klopt helemaal OnweerHoogkarpsel. Dit betreft de luchtdruk, niet de temp,
De PNA (west USA) gaat van negatief naar positief de komende tijd
Boven Alaska de EPO die gaat negatief
Daarboven zit de AO die gaat in dit plaatje negatief
Daarnaast de NAO die gaat ook negatief.
TEMPERATUUR:
Alleen Hirlam laat het vandaag iets boven nul komen, de overige modellen zijn kouder. In opklaringen zal Hirlam waarschijnlijk gelijk krijgen, onder hardnekkige bewolking EC/Harmonie.
Ja idd was ook behoorlijk koud, zelfs heel het spaarne zit binnen 1 avondje dicht met ijs, dat heb ik iig nog niet vaak gezien, meestal duurt het week ofzo.
| Gewijzigd: 23 januari 2015, 09:26 uur, door wappy
Nou zeelander dat staat nota bene boven je bericht. O.a door inversie en ook dikke mist. | Gewijzigd: 23 januari 2015, 09:37 uur, door Tatanka