Pluim EC:
| Gewijzigd: 21 januari 2015, 22:41 uur, door Stefanv
Hierbij de kaartjes:
04:00
07:00
10:00
13:00
19:00
Als GFS18Z zometeen weer het zelfde scenario laat zien als voorgaande runs ga ik toch wel twijfelen.. EC was vanochtend al een fractie warmer en ook de run van vanavond is er niet beter op geworden.
| Gewijzigd: 21 januari 2015, 22:37 uur, door Stefanv
Niet alleen in het westen van België. Ook in een brede kuststrook van Nederland zal er waarschijnlijk grotendeels enkel regen vallen. Helaas woon ik daar ook ongeveer, maar toch verwacht ik dat het hier wel even wit wordt. Zo'n 3 cm zou wel leuk zijn! | Gewijzigd: 21 januari 2015, 23:01 uur, door just0408
Vlgs mij is rood ijzel, als ik het goed zie... Rode stippellijn is ijzel bij die kaarten.
------------------------------------------------------------
GFS18Z helaas weer niet goed voor aanstaande zaterdag.
04:00
07:00
10:00
13:00
| Gewijzigd: 21 januari 2015, 23:03 uur, door Stefanv
Ik heb wel eens gelezen op dit forum dat de 18z run de minst betrouwbare run is? en de 06 en 12 betrouwbaarder zijn?
Of praat ik nu ****?:P idd de prullebak run...of cowboy run...vandaar de prullebak in neemt niet weg dat je ze gewoon mee kan nemen. In aanloop naar de 00z en 12z...6z is ook pb run
Als ik de 14 daagse van MeteoGroup en Weeronline bekijk, zie ik alleen maar westenwinden. Weliswaar licht winterse temperaturen (max rond 6, min rond 0) maar een echte winterperiode verwachten zij niet.
Het valt mij elke keer op dat jou 'verwachtingen' enkel en alleen zijn gebasseerd op de verwachting van MeteoGroup. Stel dat MeteoGroup aankomende zaterdag regen voorspeld dan gaat het volgens jou ook regenen, terwijl andere modellen sneeuw laten zien........ Ik ga ervan uit dat het zaterdag 1 hooguit 2 graden wordt in het oosten.
Een westcirculatie weten zij wel vaak te voorspellen. En die zit nu ook weer in de verwachtingen helaas.
De pluim word met de dag slechter..
Berichten samengevoegd door Stefanv
Dat houd een weekje aan, begin februari komt hopelijk de echte kou en sneeuw kansen.
| Gewijzigd: 22 januari 2015, 10:06 uur, door bliksemdenhaag