het gros van de leden laat zo rond de 29ste, de een iets vroeger dan de ander, toch een flinke bult sneeuw vallen door een hoog boven scandinavie en de strakke noordenwind die dat met zich meebrengt! Zeer interessant om te gaan volgen!!
Edit Onweerfreak12: Afbeelding uit citaat gehaald.
| Gewijzigd: 20 januari 2015, 20:40 uur, door Onweerfreak12
Edit svenne: link klikbaar gemaakt | Gewijzigd: 21 januari 2015, 00:31 uur, door Sven
Ook zonder de termijn erbij te zetten ben ik het niet met je eens; de komende 10 dagen laat de EC oper namelijk geen enkele keer voor het hele land sneeuw zien. In het oosten ook echt to-taal geen kans op veel sneeuw.
Dit noem ik nou valse moed inpraten bij mensen die er minder verstand van hebben. Ik zal nu allicht gemind worden, maar wat ik zeg is wat er letterlijk op de kaart staat, het bericht van Stefanv is verzonnen.
Ook zonder de termijn erbij te zetten ben ik het niet met je eens; de komende 10 dagen laat de EC oper namelijk geen enkele keer voor het hele land sneeuw zien. In het oosten ook echt to-taal geen kans op veel sneeuw.
Dit noem ik nou valse moed inpraten bij mensen die er minder verstand van hebben. Ik zal nu allicht gemind worden, maar wat ik zeg is wat er letterlijk op de kaart staat, het bericht van Stefanv is verzonnen.
Ben je net pas wakker geworden? :-p. Aankomende zaterdag zijn er sneeuwmogelijkheden. | Gewijzigd: 20 januari 2015, 20:42 uur, door reedtimmer
Ben je net pas wakker geworden? :-p. Aankomende zaterdag zijn er sneeuwmogelijkheden.
Het zou toch kunnen dat er nieuwe mogelijkheden zijn gekomen???
Ben je net pas wakker geworden? :-p. Aankomende zaterdag zijn er sneeuwmogelijkheden.
Het zou toch kunnen dat er nieuwe mogelijkheden zijn gekomen???
Dan nog zeg je niet zomaar dat iemand een bericht verzint. Sorry dat ik mij ermee bemoei.
Dit noem ik nou valse moed inpraten bij mensen die er minder verstand van hebben.
Nou dit heeft niks met verstand van weer te maken...wel met het verstand van teruglezen. Was ons deze dooie mus en valse moed bericht bespaard...+ de daarop volgende reacties. Stefan had ook even de data erbij kunnen zetten maar dat het onzin is nee.
Je ziet het effect nou,kan gebeuren geen probleem. Nu ontopic maar weer punt is duidelijk ik geef mezelf een min voor de zoveelste reactie hierop.
Wat ik overigens ook zon kleuterklas functie vind maar dat terzijde. | Gewijzigd: 20 januari 2015, 21:03 uur, door Tatanka
Kijkend naar het ECMWF model trekt er a.s. zaterdag een warmtefront over het land heen. Op het warmtefront een groot gebied met neerslag.
Dit zal eerst in de vorm van sneeuw zijn, maar zal in de loop van de dag vanuit het westen overgaan in regen.
Voor meer details nog te ver weg
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Zaterdag ochtend:
Zaterdagmiddag: Ongeveel 9cm per uur in het oosten.
Zaterdagavond:
En de pluim van EC. Lijkt weer een stuk beter met een flink sneeuwsignaal zaterdag. En oper zit zaterdag zelfs nog 1 a 2 graden boven het gemiddelde!
Verder wil ik niemand valse hoop geven. Maar zoals ik in mijn vorige bericht zei zijn de kaarten gewoon beter geworden.
Temperatuur op 2meter in de ochtend 0/-1 gedurende dag oplopend richting 4 graden(met zoveel neerslag is er waarschijnlijk wel neerslag afkoeling) in het oosten 0 en maximaal 1 graden.. Dauwpunten ruim onder het vriespunt -2 a -3 gedurende dag oplopend tot 1 graden. Bovenlucht(850hPa) van -3 in de ochtend richting -6 in de middag! En niet onbelangrijk in de avond is de vorst weer terug.
Deze run is dus gewoon kansrijk voor zaterdag. | Gewijzigd: 21 januari 2015, 00:57 uur, door Stefanv
Die kans is zeer klein. Zodra het warmtefront over trekt stijgt de temperatuur ook. (Zie mijn post)
Stel dat het front er niet was, bleven we nog in de koude lucht
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Die kans is zeer klein. Zodra het warmtefront over trekt stijgt de temperatuur ook. (Zie mijn post)
Stel dat het front er niet was, bleven we nog in de koude lucht
Ik heb de modellen allemaal bekeken, maar deze geven nog niet echt duidelijkheid.
Als gevolg van een hoog bij de Azoren en een laag voor de kust van Noorwegen die geeft op alle modellen niet de juiste positie, hierdoor kan het nog kantelen, enerzijds een bak met sneeuw of zelfs regen, anderzijds een klein laagje.. Ook de timing van de neerslag bij de diverse modellen loopt sterk uiteen, de enkele starten pas zaterdagmiddag en andere weer in de ochtend, er zijn zelfs leden die al vrijdagavond neerslag laten zien, Het spreekt voor zich dat dit het meest gunstige is.
Morgen zal er meer duidelijkheid worden, al en dat weten we maar al te goed, het zelfs op de dag zelve het zomaar weer anders kan zijn.
Later deze maand een sneeuwbom volgens EC (vrijdag 30ste) en CMA...mij benieuwd of GFS gaat aansluiten.....