Alles kan zo weer veranderen. Bij het weer weet je het nooit
Let op mijn woorden
We krijgen nog een vorstperiode
Let op mijn woorden
We wachten het maar even af We gaan altijd van het positieve uit het kan nog allemaal natuurlijk. Het is pas januari
Let op mijn woorden
We wachten het maar even af We gaan altijd van het positieve uit het kan nog allemaal natuurlijk. Het is pas januari Als je naar de statistieken kijkt, is februari in het algemeen vaker kouder dan december en januari. Februari kan dé wintermaand zijn bij uitstek!
Ik heb er ook nog zo'n 140 nodig, haha
ik had rond de 45, ik lig aardig op koers, maar het mot nog wel wat winteren
De nieuwe GFS pluim laat ook een lichte temperatuurdaling zien. Dus een klein dipje volgende week en dan weer langzaam winteren?
(Expres de simpele weergave genomen om het overzicht te behouden)
| Gewijzigd: 20 januari 2015, 16:01 uur, door reedtimmer
De nieuwe GFS pluim laat ook een lichte temperatuurdaling zien. Dus een klein dipje volgende week en dan weer langzaam winteren?
(Expres de simpele weergave genomen om het overzicht te behouden)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
zoals eerder gezegd is die ''dalende trend'' echt een fabel en compleet waardeloos.
of het komt niet uit of en schuift elke keer op.
smoke
| Gewijzigd: 20 januari 2015, 16:38 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
edit: de nieuwe lijkt toch wat minder te zijn, de bovenluchttemps zijn wat hoger.
edit 2: vreemde ontwikkeling, de 850 hpa temp gaat op 3 uur tijd onderuit van 0 naar -4
deze run is toch redelijk positief tot nu toe, meeste sneeuw valt aanvankelijk in het midden van het land, later vooral aan de oostgrens waar het front wat gaat stagneren. | Gewijzigd: 20 januari 2015, 17:04 uur, door Jenss
| Gewijzigd: 20 januari 2015, 17:20 uur, door reedtimmer
Enschede as zaterdag.
Eerst sneeuw dan regen..ondanks een neer gaande dam gaat de vorstgrens omhoog van 0 naar 661 meter.
Luchtvochtigheid voor sneeuwval moet zo droog mogelijk zijn, liefst 90% of minder...
| Gewijzigd: 20 januari 2015, 17:54 uur, door Roberto Koopman
het probleem zit hem vooral in de stevige wind, vanaf dat deze naar noordwest draait( als het sneeuwt is deze zuid) wordt er zachtere maar vooral vochtigere zeelucht aangevoerd waardoor er ondanks de koude bovenluchten toch regen valt, misschien dat in het uiterste oosten(enschede dus) alle neerslag als (natte)sneeuw valt, maar het is nog erg ver weg dus nog heel onzeker. Het vervolg van de gfs run is trouwens niet zo slecht, 1 dag zachter en daarna heel de tijd noordweststroming met winterse buien en dus geen wc.
ik had rond de 45, ik lig aardig op koers, maar het mot nog wel wat winteren
ik 7,4, ik zit dus goed voorlopig
maar ik zou liever ook sneeuw en vorst hebben