Bron: wetter3.de
Ja inderdaad, het lijkt me vertraagt in de nieuwste run, toch? Hier geen kans meer denk ik op sneeuw :(
KMI zit eigenlijk vrij goed met hun voorspelling tot nu toe In het centrum van het land gaan de buien van regen en smeltende sneeuw tijdens het eerste deel van de nacht geleidelijk over in sneeuwbuien
Oja, ik heb dat kaartje niet eens nodig om te zien dat het goed gaat met de dauwpunten, ik moet gewoon naar buiten kijken
Bron: wetter3.de
Ja inderdaad, het lijkt me vertraagt in de nieuwste run, toch? Hier geen kans meer denk ik op sneeuw :(
Eerlijk is eerlijk, ik had ook wel wat meer verwacht, al hoewel ik gisteren al een idee had dat het net aan zou gaan worden met de sneeuw. De condities die nodig zijn voor sneeuw zaten aan de bovengrens. De vorstlijn daaltwel gelukkig midden in de nacht van 300 meter naar 150 meter, ook het dauwpunt gaat naar of onder het vriespunt rond2 a 3 uur vannacht (let dus op met natte weggedeeltes morgenochtend)
Een lange band van neerslag wat nu nog vanuit Biaritz moet komen zal nog enige neerslag van betekenis geven.
Dat de bui blijft "hangen" dat is dan ook het enige juiste wat ik al had geschreven - de condities zijn namelijk net te ongunstig, die overigens vannacht wel beter zijn, maar dan is maar net de vraag of er nog voldoende neerslag vanaf zee komt, het laag wat boven NL was geforecast zit helaas boven de waddenzee waardoor de koude wind vanuit het oosten niet gelijk is gekomen met de neerslag. Hierdoor is de grond temp te hoog gebleven, de 2m temp van 2 graden is juist perfect voor grote vlokken sneeuw (te koud is niet goed dan krijg je miezer sneeuw) maar de stralingswarmte + grond temp is in grote delen van ons land simpelweg te hoog.
Neemt niet weg dat het hier en daar wit zal zijn morgenochtend, en er kan zelfs nog een cm of 3 vallen in het oosten.
Een lange band van neerslag wat nu nog vanuit Biaritz moet komen zal nog enige neerslag van betekenis geven.
Dat de bui blijft "hangen" dat is dan ook het enige juiste wat ik al had geschreven - de condities zijn namelijk net te ongunstig, die overigens vannacht wel beter zijn, maar dan is maar net de vraag of er nog voldoende neerslag vanaf zee komt, het laag wat boven NL was geforecast zit helaas boven de waddenzee waardoor de koude wind vanuit het oosten niet gelijk is gekomen met de neerslag. Hierdoor is de grond temp te hoog gebleven, de 2m temp van 2 graden is juist perfect voor grote vlokken sneeuw (te koud is niet goed dan krijg je miezer sneeuw) maar de stralingswarmte + grond temp is in grote delen van ons land simpelweg te hoog.
Neemt niet weg dat het hier en daar wit zal zijn morgenochtend, en er kan zelfs nog een cm of 3 vallen in het oosten.
Excuses voor het minnetje, dat moest een plusje zijn. Duidelijke uitleg! | Gewijzigd: 18 januari 2015, 23:56 uur, door Sven
Nieuwe update: Er is veel bewolking en in een strook van zuidwest naar noordoost over het land valt er van tijd tot tijd lichte regen en soms ook natte sneeuw.
KNMI trekt waarschuwing in. Dus nu gaat er sneeuw vallen?
Hopelijk krijgen we later in de week weer wat sneeuw erbij.
Heeft iemand hier kaarten van?
Ik zie voorlopig tot zaterdag geen nieuwe benoemenswaardige sneeuwkansjes ... Helaas. | Gewijzigd: 19 januari 2015, 11:01 uur, door just0408
Hopelijk krijgen we later in de week weer wat sneeuw erbij.
Heeft iemand hier kaarten van?
Ik zie voorlopig tot zaterdag geen nieuwe benoemenswaardige sneeuwkansjes ... Helaas. Ik ben aan het zoeken maar kan helaas ook niks vinden..
Zaterdag zou misschien nog interessant kunnen worden maar daarachter lijkt het wel op te warmen.. Beetje dezelfde situatie die we gehad hebben. We kunnen het in ieder geval in de gaten houden de komende dagen.
Bron:http://www.wetteronline.de
Ja donderdag op vrijdagnacht zie ik nu ook! Vanuit Duitsland wat sneeuw. Komt er in ieder geval geen zachte lucht mee van de Noordzee..
15 Daagse pluim van EC:
De laatste oper run van GFS biedt helaas weinig hoop:
Ik zou zeggen geniet van deze week! | Gewijzigd: 19 januari 2015, 11:44 uur, door Stefanv
Kan je me even zeggen waar je 3 tot 6 graden ziet? En een graadje vorst? Er zijn gebieden in België die 2cm sneeuw hebben gehaald.
Nieuwste update KMI: -1 tot 3 graden overdag en -5 tot -1 tijdens de nacht.
KNMI verwacht de komende dagen ook maar maxima van 1 à 2 graden.
Oja, we moeten zaterdag toch ook wel even blijven volgen, zal wel de overgang zijn naar zachtere lucht, maar de eerste neerslag sneeuw?
Dit zegt het KMI: Zaterdag schuift een storing vanaf het westen over het land en moeten we overal rekening houden met sneeuwval. In Vlaanderen gaat de sneeuw later waarschijnlijk over in natte sneeuw