Edit Stefanv: Klopt! Gebied trekt maar langzaam oostwaarts. Edit: Nou we zullen zien. | Gewijzigd: 18 januari 2015, 20:06 uur, door reedtimmer
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Beter een droge grond dan een natte grond lijkt me. Als de dauwpunten maar onder nul gaan dan blijft het na een tijdje vanzelf liggen.
Dauwpunten actueel:
Zoals de neerslagzone zich zeer langzaam verplaatst lijkt ook dat de soort neerslag te doen.
Na (natte)sneeuwmeldingen vanuit Gent, zijn er nu ook vanuit Lokeren. Hopelijk blijft het zo opschuiven tot in N-NL
@joep, ik heb je reactie verwijderd mits er niks was aan toegevoegd
Edit svenne: klagen en reacties in de zin van 'het wordt niks', 'zie je wel dat er niks kwam',... werden verplaatst naar het winter kletstopic, als je iets roept, gelieve dit dan steeds te onderbouwen met kaarten...
Waarnemingen kunnen worden gepost in het waarnemingstopic | Gewijzigd: 18 januari 2015, 20:32 uur, door Sven
We hebben bij buienradar van Wetteronline nog wat zoomopties.. eens kijken of het onderstaande overeen gaat komen met de werkelijkheid..
( rond de klok van 22h !)
| Gewijzigd: 18 januari 2015, 21:06 uur, door Callie-P
(Is natuurlijk een waarneming, maar Amersfoort zit in dat sneeuw-gebiedje vandaar de reactie hier )
Even een vraagje aan de kenners: Het is een klein gebied wat in het kaartje sneeuw krijgt. Er om heen blijft het regen. Is de Utrechtse Heuvelrug hier een verklaring voor ? (momenteel zuid-westelijke stroming) | Gewijzigd: 18 januari 2015, 21:04 uur, door Rots53
niet met deze intensiteit..
Met de dauwpunten zit het echt niet snor...later wel goede theta-e waardes praat je al ver in de morgen...en voor sneeuw in iedergeval goede dp"s maar die hollen op dit moment achter de neerslag aan. De overlap is gewoon niet goed
Ik zag hier ook hirlam kaarten gepost worden met fronten kaarten...weet niet maar de blaauwe balk is gewoon altijd nog een trog en geen Kf. En waarvan de laaste uitgifte gisteren om 20uur zijn gedaan. Die kunnen allang naar de prullebak want de boel is al flink op schema.
Dit is de juiste en de trog is aardig verzwakt en daar zie je nou wat kustbuitjes op en boven wadden zweeft wat.
Alsssss alsss er ook maar enig vorm van accumulatie gaat optreden. Ik denk dat de meesten dan nog op 1 oor liggen..of early birds zijn...de vrogge warkers zeg maar. En dan gok ik mijn pijlen langs de oostgrens. | Gewijzigd: 18 januari 2015, 21:26 uur, door Tatanka
Werd ook aangegeven zowel door het KNMI als KMI dat het moeilijk is om de neerslagsoort te voorspellen.
Werd ook aangegeven zowel door het KNMI als KMI dat het moeilijk is om de neerslagsoort te voorspellen.
Het is eigenlijk ongelofelijk wat er de laatste 2 winters nodig is om wat sneeuw te krijgen in de laag landen.. De avond is nog niet voorbij maar het zal toch snel moeten veranderen.
Dauwpunten actueel:
Ze worden beter maar nog steeds 1 graden te warm op de meeste plaatsen.. | Gewijzigd: 18 januari 2015, 21:30 uur, door Stefanv
Ze worden beter maar nog steeds 1 graden te warm op de meeste plaatsen.. Is het Kanaal en de Noordzee hier "verantwoordelijk" voor ? Want ook bij onze Engelse buren is het in het westen onder nul.
Edit svenne: plaatje én vorige quotes uit je quote gehaald. Je kan dit zelf doen door op de DEL-toets te duwen | Gewijzigd: 18 januari 2015, 21:39 uur, door Sven
Dus alle weermodellen zaten er naast..
Laat ik nou in Hoogeveen wonen.... maar dat zul je vast niet bedoelen
Edit svenne: nee inderdaad Hoge Venen is hoogste regio van België tegen Duitse grens (moest je dit niet weten ) | Gewijzigd: 18 januari 2015, 21:42 uur, door Sven