Op de trog geclusterde buien, daarbij is ook kans op onweer en hagel. NESO toont bovendien ook natte sneeuw, wat verder naar het oosten mogelijk ook even droge sneeuw, grote accumulatie lijkt dit niet op te leveren. Op zondag lijkt de golvende occlusie voor wat langduriger stratiforme neerslag te zorgen. Indien de neerslag intensief genoeg is en lang genoeg aanhoudt kan er enige tijd (natte) sneeuw vallen. Of dit tot accumulatie leidt valt nog te bezien, de temperatuur aan de grond ligt tijdens de neerslag rond +1 C. Modellen komen tot lokaal met meer dan 5 cm. We gaan er voorlopig vanuit dat er zich lokaal wel een dek van enkele cm's kan vormen.
KNMI
hier kun je de kaarten van hirlam bekijken:http://www.weeronline.nl/vakman-index/130/0
hier kun je de kaarten van hirlam bekijken:http://www.weeronline.nl/vakman-index/130/0
Bedankt voor de duidelijkheid!
Ik zal morgen wel zo goed als zeker sneeuw krijgen, de vraag is alleen hoeveel en hoe lang.
Ik zal morgen wel zo goed als zeker sneeuw krijgen, de vraag is alleen hoeveel en hoe lang.
Laten we idd hopen dat heel Nederland en lekker laagje sneeuw van ca. 5 cm
inderdaad, ik had dat even over het hoofd gezien, bedankt voor de aanvulling!
Voor nu kijken we eurosport komt daar nu lekker naar beneden kwa sneeuwval, toch nog beetje sneeuw in huis | Gewijzigd: 17 januari 2015, 10:50 uur, door wappy
Weerplaza gaat rond 12 uur een update plaatsen. Zo zie je maar weer: het worden spannende uren en niets is nog 100% zeker. We gaan het zien. | Gewijzigd: 17 januari 2015, 10:59 uur, door reedtimmer
TEMPERATUUR:
Harmonie vannacht te warm vanwege teveel bewolking. Tn vanochtend vroeg landinwaarts 1 a 2 graden beneden het vriespunt, lokaal kan het dus glad zijn door bevrieizing. Tx overdag rond 5 C. Zondagnacht door de bewolking en wind waarschijnlijk nergens vorst, misschien even rond zonsopkomst. Zondag overdag Tx van +1 in gebieden met (natte)sneeuw tot lokaal +6 graden in Limburg.
De pluim van EC ziet er goed uit!! Met in deze pluim zeker tot volgende week zondag licht winters weer. Wat daarna gaat gebeuren is gewoon weg nog niet te zeggen. Ik zou zeggen: geniet van komende week.
Zal zo een update plaatsen van de sneeuwkaartjes.
| Gewijzigd: 17 januari 2015, 11:36 uur, door Stefanv