Uiteindelijk,hoe dichterbij we bij de dag des sneeuw kwamen hoe kleiner de kans op sneeuw was voor het noorden.Uiteindelijk hebben zij helemaal niks gekregen en kreeg juist het zuiden er mee te maken.Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het dit keer ook zo zal gaan,maar vaak wel.
Wel als dat als onderbouwing geldt dan zouden zelfs degene die het (veel) noordelijker moeten krijgen dit gewoon links laten. Steeds wordt er vermeld om bij dergelijke uitspraken onderbouwing met kaartjes of uitleg te geven maar dan kan ik nu evengoed zeggen dat het laagje 'meestal' wat zuidelijker gaat gewoon omdat het 'vaak' gebeurt. Snap dat je dat misschien uit ervaring vaststelt, maar degene die dan weer de meeste laagjes herinneren die wat zuidelijker overkwamen, omdat het voor hun weer beter is, zullen dan weer het omgekeerde zeggen.
Zou gewoon in dergelijke situaties dat als extra in je achterhoofd houden zoals ik ook met sommige dingen na een tijd heb gedaan. Het feit dat ik hier altijd buiten schot val met onweer of telkens het sneeuwt hier regen valt, hou ik ook maar voor mezelf want dan staat het topic hier vol mee .
Maargoed ben het 100% met je eens dat je uit ervaring persoonlijke conclusies kan trekken en wie weet heb je daarmee gelijk deze dagen, we gaan het zien, iedereen hoopt op een kans, en zeker met een winter waar we wat moeten zoeken naar kansjes, ipv ze uit de lucht 'dwarrelen' .
Alle ingrediënten zijn aanwezig zondag voor een mooi sneeuwlaagje.
-38 tot -34 graden op 500 HPA
0 graden niveau beneden de 400 - 300 meter
Zeewater temp is 7 graden (dus dit zal de vorming van extra neerslag alleen maar groter maken)
Dikte 850 op 1290
Dikte 500 op 5280
Theta-W is 1
volgens mij 1e keer groen Wat heeft iedereen toch met dat stoplicht? Zelf kaarten en pluimen kijken en analyseren is een stuk beter.
Niets tegen Callie, maar bij zijn stoplicht laat hij ongetwijfeld zijn emoties (al dan niet onbewust) meespelen. Kaarten en pluimen zijn feitelijk.
volgens mij 1e keer groen Wat heeft iedereen toch met dat stoplicht?
zie liefst groen{ teken dat het wintert} beter dan rood en die andere kleurtje en kaartjes zijn voorspellingen | Gewijzigd: 15 januari 2015, 22:14 uur, door Justin
als de windrichting tussen noord en oost zit, is het voor mij al lang goed
volgens mij 1e keer groen Wat heeft iedereen toch met dat stoplicht? Zelf kaarten en pluimen kijken en analyseren is een stuk beter.
Niets tegen Callie, maar bij zijn stoplicht laat hij ongetwijfeld zijn emoties (al dan niet onbewust) meespelen. Kaarten en pluimen zijn feitelijk.
Het gaat om de analyse van alle bekende informatie in één bericht. Alle (zoals de Engelsen zeggen) “snippets of info” bijeen brengen en daarmee tot een conclusie komen, wat voor iedereen wat meer duidelijkheid verschaft, is door veel O-O bezoekers gewenst. Niet iedereen is in staat een objectieve uiting te leveren naar aanleiding van zelf verworven weerkaarten. Het is verdomde lastig om door de bomen het bos te kunnen waarnemen. Voor het gros is het een vorm van herkenning, de rest heeft een punt waarop men de pijlen kan richten.
Ik kijk er altijd naar uit.
Thanks a bunch Callie!!
Zelf kaarten bekijken is ook ok (dat doe ik ook), maar Calliep schrijft mooie en vooral duidelijke stukken waar ik altijd naar uitkijk. Zijn stoplicht is een leuke toevoeging. | Gewijzigd: 15 januari 2015, 22:00 uur, door reedtimmer
Nee, onjuist. Vergelijk de mediaan van de vorige pluim maar met de mediaan van deze pluim. Meer leden onder nul bij de vorige.
Nou dat denk ik niet ik zou uitleggen waarom....in deze setting zit de kou opgesloten. Sterker nog zachtere stroming.
Rode pijlen zachte lucht vanuit de balkan. Rode Cirkel de gigantische uitloper over scandinavie naar rusland die het enige sprankteltje kou tegen houd. Zwart waar die hoort te liggen.
| Gewijzigd: 15 januari 2015, 23:53 uur, door Tatanka
Nou dat denk ik niet ik zou uitleggen waarom....in deze setting zit de kou opgesloten. Sterker nog zachtere stroming.
Rode pijlen zachte lucht vanuit de balkan. Rode Cirkel de gigantische uitloper over scandinavie naar rusland die het enige sprankteltje kou tegen houd. Zwart waar die hoort te liggen.
Op die kaart kunnen de koude(re) bovenluchten ons nog net bereiken,
Met rond de -7 a -8 op 850hPa en aflandige wind lijkt dit me nog wel een koude kaart.
Maar voor echt winterweer moet dit inderdaad een stuk beter. | Gewijzigd: 16 januari 2015, 00:01 uur, door Stefanv